Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Грађевина на добрим темељима, љуља се реституција, порези

11.11.2017. 11:10 11:13
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Србија је у prеthodnih 12 месеци остварила највећи напредак у грађевинарству, заштити корисника финансијских услуга, транспорту и дуванској индустрији.

Најмањи напредак је у погледу Закона о привредним друштвима, опорезивању добити правних лица, реституцији и стандардима квалитета у производњи млека.

То су закључци из "Беле књиге" Савета страних инвеститора (ФИЦ) за 2017. годину. 

Као кључна побољшања у области грађевинског земљишта и изградње, ФИЦ истиче ефикасност у спровођењу поступка конверзије, рекордан број издатих грађевинских дозвола, захваљујући увођењу обједињене процедуре и е-платформе, као и сталну спремност за дијалог са приватним сектором. 

Властима се препоручује да убудуће посвете посебну пажњу томе да реституција аутоматски не прекида конверзију, осим када је реч о јавним или државним предузећима, да се укину недоследности у обрачуну накнаде за конверзију које спречавају будуће инвестиције и да се усвоје неопходна подзаконска акта. 

Напредак у области транспорта, по оцени ФИЦ-а, дугује се у великој мери побољшању саобраћајне инфраструктуре, како у смислу улагања у нову инфраструктуру или њену модернизацију, тако и у погледу текућег одржавања постојеће, док је мањи напредак остварен код усклађивања са европским стандардима.

Кључни циљеви у будућем периоду треба да буду наставак унапређења капацитета и квалитета транспортне инфраструктуре и услуга, убрзање реструктурирања јавних предузећа у сектору транспорта (са фокусом на железнички саобраћај и увођење управљања заснованог на резултатима), као и побољшање квалитета Републичке управе за путеве. 

Поред тога, треба снажније подстицати јавно-приватна партнерства и учешће приватног сектора у изградњи главних друмских саобраћајница и железничких пруга у Србији, треба успоставити делотворни систем наплате путарине како би се вратио путнички и теретни транзитни саобраћај, а потребно је подстицати и коришћење возила на електрични погон ефикасном регистрацијом, подстицајним програмима за куповину електричних возила и убрзаном градњом станица за пуњење ових возила. 

Упркос обимним прописима и ефектима економске кризе, дуванска индустрија, по оцени ФИЦ-а, константно представља један од најјачих и највиталнијих сектора српске привреде. Што се тиче области где "тапкамо у месту", ФИЦ у први план истиче реституцију, где су, како наводи, недоследности и нејасноће у Закону о враћању одузете имовине и обештећењу довеле до различитих поступања Агенције за реституцију, што у неким случајевима утиче и на стечена права страних инвеститора. 

Препоручују да држава спроводи транспарентне процедуре реституције и обезбеди да стечена права страних инвеститора буду заштићена, а сматрају и да би страни држављани требало да имају једнака права на враћање имовине као и држављани Србије. 

Пријаве месечно

Страни инвеститори нису задовољни ни побољшањима Закона о порезу на добит правних лица, и очекују његове измене у смислу да се уведе могућност подношења пореске пријаве на месечном или тромесечном нивоу (уместо за сваку трансакцију посебно). 

Такође сматрају да треба додатно појаснити метод утврђивања и признавања расхода амортизације за прву групу основних средстава, јер је он довео до бројних дилема и спорних тумачења у пракси, и да треба признати трошкове рекламе за пореске сврхе. 

Потребна ортачка друштва

Страни инвеститори поздрављају текуће активности на измени Закона о привредним друштвима, за чије су се унапређење залагали, наводећи да оне требало да омогуће ортачка друштва са ограниченом одговорношћу, прецизније уређивање повећања капитала конверзијом потраживања, и усклађивање тог акта са Законом о облигационим односима у делу који се односи на ограничења овлашћења заступника друштва.

Д. Млађеновић

Пише:
Пошаљите коментар