Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

"Фолксваген" украјински погон сели у Србију?

19.03.2019. 09:17 09:26
Пише:
Фото: Epa/JULIAN STRATENSCHULTE

БЕОГРАД: Дугогодишњи заступник "Шкоде" у Србији, власник компаније "Ауто Чачак" Миленко Костић изјавио је за  "Вечерње новости" да постоји вероватноћа да се у Србију пресели "Фолксвагенова" фабрика из Украјине,преноси Танјуг.

Та фабрика није, рекао је Костић, постигла очекиване резултате у продукцији разних модела "Шкоде", једног од 12 брендова највећег произвођача на свету.



Истакао је да су важни људи из "Фолксвагеновог" и "Шкодиног" менаџмента с њим остварили контакт пре два дана, како би им дао оцене пословног амбијента у Србији. "Питали су ме за просек плата, обученост радне снаге, генерално, за све у вези са условима пословања", рекао је Костић, који је додао да "дима има, а хоће ли бити ватре, знаћемо ускоро".



Како је истакао, чињеница је да је Србија "у игри", али јој конкуришу Бугарска, Турска, Румунија...У тој трци, истиче Костић, пресудна ће бити понуда државе, а Немци ће отићи у ону земљу која им да више. Оно што Костића брине јесу "Фолксвагенови" захтеви.



Осим у околини Ниша и у Војводини, тешко да постоји 300-400 слободних хектара за изградњу фабрике, те зато Костић не одбацује могућност да се нова фабрика усели у постројења крагујевачког "Фијата", за који се још не зна да ли дефинитивно остаје у Србији.



"То би било идеално, јер већ постоје фабрика и хиљаде обучених радника, али ме плаши капацитет, јер су садашње Фијатове хале у могућности да годишње избацују 200.000 возила, док Немци желе да капацитет буде већи од 300.000", казао је Костић. Према његовим речима, више детаља знаће се после Београдског сајма аутомобила, на који долазе важни људи из "Фолксвагена".



Жао му је, каже он, јер смо пре 15 година пропустили шансу да доведемо тај бренд у Србију.

Костић је, како наводи, 2002. и 2003. године био близу тога да у чачанску фабрику "Цер" доведе монтажу неких модела, али, како је рекао, тадашње државно руководство није препознало прилику већ је инсистирало да се тај посао пребаци у Крагујевац.



Као индикатор доласка Немаца наводи и долазак компаније "Форверк" која делове највише производи управо за "Фолксваген". Било би фантастично за нашу земљу и привреду да се оствари долазак "Фолксвагена", али одлука је, ипак, само у главама челника у Волфсбургу, закључио је Костић за "Новости".



 

Пише:
Пошаљите коментар