Железница: После снимака бахатог понашања возача - пријаве
БЕОГРАД: Након снимака који приказују да поједини возачи возе преко пруге када су рампе спуштене, Инфраструктура железница Србије одлучила је да почне с подношењем пријава.
Руководство Инфраструктуре железница Србије је јуче практично донело одлуку да се по тим материјалима почне од сада с подношењем пријава надлежним органима, рекао је представник за медије Инфраструктуре железнице Србије, Ненад Станисављевић, пренео је сајт б92.
Инфраструктура железнице Србије објавила је у уторак снимке са сигурносних камера на путним прелазима широм земље на којима је забележено небезбедно и бахато понашање учесника у друмском саобраћају, у ситуацијама када су рампе спуштене и наилази воз.
У десетак минута одабраног материјала виде се ситуације на путним прелазима које ће уплашити, зачудити или подсетити на неке сцене из акционих филмова, саопштило је то предузеће.
Безбедност саобраћаја на путним прелазима у највећем броју случајева није само железничко и техничко питање, већ најчешће питање самодисциплине и саобраћајне културе возача и пешака као учесника у друмском и пешачком саобраћају.
Поштовање законских прописа, како је наведено, гарантује очување безбедности, али се нажалост учесници у друмском саобраћају, често упуштају у опасне и ризичне радње и не воде рачуна о путним сигналима.
Возачи друмских возила или уопште не гледају и не осматрају пругу приликом преласка преко ње, предузимају ризична и опасна кретања мимоилазећи путопрелазне полубранике, не поштују у довољној мери светлосну сигнализацију, те прелазе преко пруге иако је уређај за обезбеђење саобраћаја већ спуштен.
Чести су и случајеви бахатости и самоуверености возача друмских возила који се упуштају у критичне и опасне радње.
Осим што се на тај начин Инфраструктури железнице Србије наноси велика материјална штета, тиме се и директно угрожава безбедност железничког саобраћаја.
Забрињава чињеница да је број саобраћајних несрећа у порасту управо на потпуно осигураним и на најсавременије опремљеним прелазима, што указује на неодговорно понашање возача друмских возила и пешака, који су у готово 100 одсто случајева узрочници несрећа на путним прелазима.
У протекле две године у несрећама на путним прелазима настрадало је 18 особа. Свих осамнаест настрадало је због сопствене одговорности.
Таква статистика није само у Србији већ су показатељи приближни и у другим земљама, а тај проблем препознала је и Међународна железничка унија.
Снимци су настали на већем броју путних прелаза широм Србије.
На подручју Инфраструктуре железнице Србије налази се укупно 2.138 путних прелаза и сви су на одговарајући начин обезбеђени.
Од укупно 2.138 путних прелаза, 502 путна прелаза обезбеђена су савременом сигнално-сигурносном опремом (аутоматским браницима, полубраницима и светлосном саобраћајном сигнализацијом).
Преосталих 1.636 путних прелаза обезбеђени су знацима друмске сигнализације (Андрејин крст, знак Стоп).