Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Зашто српски возачи мисле да могу да возе и кад попију

17.12.2019. 08:48 08:48
Пише:
Извор: Dnevnik.rs

Протекле недеље припадници Управе саобраћајне полиције спровели су појачану контролу саобраћаја. Владимир Вида из Управе саобраћајне полиције рекао је за РТС да је за седам дана откривено 2.800 возача који су управљали возилом под дејством алкохола. Мера здржавања је добра мера за већину возача и они не желе да им се то искуство понови, каже Вида.

Од почетка године у Србији је из саобраћаја искључено око 50.000 возача због вожње у алкохолисаном стању. Али, то није све: међу њима је више од хиљаду и 700 возача управљало возилом у стању потпуне алкохолисаности.

Протекле недеље припадници Управе саобраћајне полиције спровели су појачану контролу саобраћаја која је, као део Мреже саобраћајних полиција Европе коју чини 29 земаља, била усмерена на контролу вожње у алкохолисаном стању и под дејством психоактивних супстанци.

Гостујући у Јутарњем програму РТС-а, мајор полиције Владимир Вида из Управе саобраћајне полције рекао је да је у току prеthodnе недеље спроведна акција појачане контроле саобраћаја усмерена на октривање, процесуирање прекршаја управљања возилом под дејствонм алкохола и психоактивних супстанци.

Према његовим речима, то је друга акција ове врсте која је спроведена ове године на нашим путевима и за седам дана откривено је 2.800 возача који су управљали возилом под дејством алкохола, 45 који су управљали под дејством наркотина, а задржано је 550 возача у службеним просторијама zzato што су управљали возилом под дејством алкохола вишим од 1,2 промила.

Како каже мајор Вида, мера здржавања је добра мера за већину возача и они не желе да им се то искуство понови.

Екстремни случајеви

"Имамо и оне екстремне случајеве - ове године пред првомајске празнике, имали смо возача који је задржан у просторијама звог управљања возилом под утицајем алкохола од 1,75 промила. Након трежњења је сутрадан затечен у саобраћају са 2,81 промил", истакао је Вида.

Након трежњења је доведен код судије уз скраћени поступак и одређена му је санкција од 50 дана затвора, каже Вида.

Законом о безбедности саобраћаја на путевима, прописана је казна за управљање возилом под дејством алкохола од 10.000 динара у фиксном износу за оне мање количине - до 120.000, односно 140.000 - кумулативно изречена са казном затвора од 30 до 60 дана за вредности од преко два промила - што је законом дефинисано као насилничка вожња.

При томе за сваку количину алкохола одређен је број казнених поена и заштитна мера забране управљања.

"Законом о обавезном осигурању је прописано да уколико возач управља возилом под дејством алкохола - он остаје без права на осигурање, што значи у пракси ако се догоди саобраћајна несрећа када учествује неко скупље возило штета, односно новац који треба да плати за поправку може вишеструко да премаши ове казне затвора", објаснио је Вида.

Увбудуће ће саобраћајна полиција у захтевима за покретање прекршајног поступка иницирати меру обавезног лечења тих возача, рекао је Вида.

Превентивне акције

Све више је жена возача на улицама. Како каже, у саобраћајним незгодама, од свих возача који су управљали возилом под дејством алкохола, свака 20. је жена. Од почетка године 86 жена је задржано у службеним просторијама јер су имале више од 1,20 промила алкохола у крви.

Прошлонедељна аквија је била вид превенције. Сматра да акције имају преветивни карактер уколико су добро пропраћене од стране медија.

"Полиција има и низ преветивних акција које се углавном односе на млађе возаче, са пробним дозволама и битна акција матура која се односи на ученике завршних разреда средње школе", каже он.

Говорећи о статистици, на путевима у Србији ове године погинуло је 516 људи, деветоро лица мање него prеthodnе године.

"Треба и саобраћајна полиција и привредни субјекти који се баве безбедношћусаобраћаја и медији да уложе додатни напор да би се дошли до боље статистике", закључио је Владимир Вида.

(РТС)

Аутор:
Пошаљите коментар