Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Zašto srpski vozači misle da mogu da voze i kad popiju

17.12.2019. 08:48 08:48
Piše:
Izvor: Dnevnik.rs

Protekle nedelje pripadnici Uprave saobraćajne policije sproveli su pojačanu kontrolu saobraćaja. Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije rekao je za RTS da je za sedam dana otkriveno 2.800 vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola. Mera zdržavanja je dobra mera za većinu vozača i oni ne žele da im se to iskustvo ponovi, kaže Vida.

Od početka godine u Srbiji je iz saobraćaja isključeno oko 50.000 vozača zbog vožnje u alkoholisanom stanju. Ali, to nije sve: među njima je više od hiljadu i 700 vozača upravljalo vozilom u stanju potpune alkoholisanosti.

Protekle nedelje pripadnici Uprave saobraćajne policije sproveli su pojačanu kontrolu saobraćaja koja je, kao deo Mreže saobraćajnih policija Evrope koju čini 29 zemalja, bila usmerena na kontrolu vožnje u alkoholisanom stanju i pod dejstvom psihoaktivnih supstanci.

Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, major policije Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne polcije rekao je da je u toku prethodne nedelje sprovedna akcija pojačane kontrole saobraćaja usmerena na oktrivanje, procesuiranje prekršaja upravljanja vozilom pod dejstvonm alkohola i psihoaktivnih supstanci.

Prema njegovim rečima, to je druga akcija ove vrste koja je sprovedena ove godine na našim putevima i za sedam dana otkriveno je 2.800 vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola, 45 koji su upravljali pod dejstvom narkotina, a zadržano je 550 vozača u službenim prostorijama zzato što su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola višim od 1,2 promila.

Kako kaže major Vida, mera zdržavanja je dobra mera za većinu vozača i oni ne žele da im se to iskustvo ponovi.

Ekstremni slučajevi

"Imamo i one ekstremne slučajeve - ove godine pred prvomajske praznike, imali smo vozača koji je zadržan u prostorijama zvog upravljanja vozilom pod uticajem alkohola od 1,75 promila. Nakon trežnjenja je sutradan zatečen u saobraćaju sa 2,81 promil", istakao je Vida.

Nakon trežnjenja je doveden kod sudije uz skraćeni postupak i određena mu je sankcija od 50 dana zatvora, kaže Vida.

Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, propisana je kazna za upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola od 10.000 dinara u fiksnom iznosu za one manje količine - do 120.000, odnosno 140.000 - kumulativno izrečena sa kaznom zatvora od 30 do 60 dana za vrednosti od preko dva promila - što je zakonom definisano kao nasilnička vožnja.

Pri tome za svaku količinu alkohola određen je broj kaznenih poena i zaštitna mera zabrane upravljanja.

"Zakonom o obaveznom osiguranju je propisano da ukoliko vozač upravlja vozilom pod dejstvom alkohola - on ostaje bez prava na osiguranje, što znači u praksi ako se dogodi saobraćajna nesreća kada učestvuje neko skuplje vozilo šteta, odnosno novac koji treba da plati za popravku može višestruko da premaši ove kazne zatvora", objasnio je Vida.

Uvbuduće će saobraćajna policija u zahtevima za pokretanje prekršajnog postupka inicirati meru obaveznog lečenja tih vozača, rekao je Vida.

Preventivne akcije

Sve više je žena vozača na ulicama. Kako kaže, u saobraćajnim nezgodama, od svih vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola, svaka 20. je žena. Od početka godine 86 žena je zadržano u službenim prostorijama jer su imale više od 1,20 promila alkohola u krvi.

Prošlonedeljna akvija je bila vid prevencije. Smatra da akcije imaju prevetivni karakter ukoliko su dobro propraćene od strane medija.

"Policija ima i niz prevetivnih akcija koje se uglavnom odnose na mlađe vozače, sa probnim dozvolama i bitna akcija matura koja se odnosi na učenike završnih razreda srednje škole", kaže on.

Govoreći o statistici, na putevima u Srbiji ove godine poginulo je 516 ljudi, devetoro lica manje nego prethodne godine.

"Treba i saobraćajna policija i privredni subjekti koji se bave bezbednošćusaobraćaja i mediji da ulože dodatni napor da bi se došli do bolje statistike", zaključio je Vladimir Vida.

(RTS)

Autor:
Pošaljite komentar