Више од 3.000 онлајн продужења дозволе
Више од 3.000 корисника поднело је за месец дана захтев за замену старе папирне за нову картичну возачку дозволу путем националног Портала еУправа, кажу у Дирекцији за електронску у праву и истичу да је услуга еВозачка у последње три недеље забележила значајан раст.
Дирекција позива грађане да до 10. јуна, крајњег законског рока за прибављање новог документа, захтев поднесу преко националног Портала еУправа и тако избегну гужве и шалтере.
Ипак, важно је напоменути да је услуга еВозачка једна од комплекснијих на Порталу, као и да има извесна ограничења у употреби. Овој услузи могуће је приступити само преко претраживача Интернет експлорер, а за електронско подношење захтева неопходни су чипована лична карта и читач картичних докумената.
Подношење захтева преко еУправе није могуће за возаче којима је право управљања моторним возилима ограничено или дозвола издата на краћи рок по уверењу о здравственој способности. Услугу еВозачка не могу да користе грађани старији од 65 година, као ни они који поред старе имају и возачку дозволу друге државе. Такође, преко еВозачке могуће је поднети захтев само за издавање прве картичне дозволе - напомиње Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу.
Корисници пријављују и проблеме с логовањем, читањем докумената и прихватањем уплата. Многи се жале да им систем “пуца”, уплате не пролазе и да их улагање у опрему за читање електронских картица на крају не спасава одласка пред шалтер СУП-а.
Процењује се да ће у наредне две недеље више од 180.000 возача, који још увек нису ушли у процедуру, поднети захтев за издавање нове картичне возачке легитимације. Због тога је, каже Стојановић, важно да грађани не чекају последњи тренута, како не би направили колапс на шалтерима или Порталу.
Но, судећи по редовима који су дужи из дана у дан, апеле надлежних као да нико не поштује. Испред новосадског шалтера за заказивање за издавање нових дозвола ред се формира још од три сата ујутру, мада и они који дођу око седам, кад СУП почне да ради, могу да рачунају на то да ће заказати термин.
Ово се не односи на викенд, када шалтер ради скраћено, и то са само једним радником, па запослени морају да викендом поране или узму годишњи одмор како би заменили возачку дозволу. Иначе, једном кад возач добије заказани термин, процедура се одвија глатко – осим ако у међувремену не падне преоптерећени систем. Тада је, осим времена, потребно и стрпљење, како би се замена дозволе ипак обавила.
Услуга еВозачка омогућава грађанима, да без доласка у полицијску станицу, замену возачке дозволе изврше путем Интернета. Након што је захтев успешно послат преко Портала еУправа, а уплата такси прокњижена, корисник добија информацију да се његова возачка дозвола налази у полицијској станици, према месту пребивалишта, и да може да је подигне. Ова услуга у рад је први пут пуштена априла 2014. Од тада је услугу МУП-а, еВозачке искористило више од 8.000 корисника националног Портала еУправа – у 2016. години њих 576, а од почетка 2017. до данас више од 4.000 корисника.
И. В.