Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ВЕШТАЧКA ИНТЕЛИГЕНЦИЈA У НОВИНАРСТВУ Претња, али и прилика за медије у Србији

09.07.2023. 10:27 10:29
Пише:
Фото: Приватна архива

Дводневни интерактивни догађај о потенцијалима коришћења вештачке интелигенције као алата за развој новинарства у Србији, организован је у хотелу Мокси у Београду, у оквиру пројекта „Медији.Иновације“ који заједнички подржавају Америчка агенција за међународни развој (УСАИД) и Шведска агенција за развој (Сида).

С обзиром на то да медијска индустрија што пре мора да се ухвати у коштац са променама, ово је била прилика да представници професионалних и независних медија и стручњаци из неколико области заједно пронађу начине примене нове технологије у квалитетном и одговорном новинарству.

Дводневни догађај у Београду, под називом „ИнфоЈам - Вештачка интелигенција и медији“, послужио је и за представљање резултата анализа медијског тржишта, као и навика и потреба медијске публике у Србији. Учествовало је више од 100 медијских стручњака, новинара, уредника, менаџера, програмера и представника медијских и ИТ организација из целе Србије.

Први панел био је посвећен дискусији о медијском тржишту и навикама и потребама конзумената медијског садржаја у Србији. Слађана Коматина из ЦеСИД-а и Дејан Радосављевић из Ипсоса представили су резултате два свеобухватна istraživannja спроведена за потребе пројекта „Медији.Иновације“. Током остатка дана учесници су имали прилику да, кроз низ презентација и панел дискусија, сазнају више о примени генеративне вештачке интелигенције у медијском сектору од медијских и технолошких експерата.

Другог дана „ИнфоЈам“-а, представници организација које пројекат „Медији.Иновације“ подржава су наставили разговоре о импликацијама вештачке интелигенције, машинског учења и алгоритама на медијски екосистем у Србији, редакције и публику, али и разматрали могућности, најбоље праксе и потенцијале ових технологија у домаћем окружењу. Представљено је неколико АИ алата који би могли брзо и лако да нађу примену у независним редакцијама у Србији, а затим су се кроз групни рад демонстрирале могућности и проналазила решења кроз популарни АИ модел за обраду језика ChatGPT.

- У тренутку када заједнице широм света покушавају да разумеју потенцијал вештачке интелигенције, догађаји који се баве овом технологијом и њеним будућим последицама су од виталног значаја. Кроз „ИнфоЈам“ покушавамо да демистификујемо вештачку интелигенцију нашим партнерима и покажемо им потенцијал ове технологије за оптимизацију њиховог пословања. Циљ пројекта „Медији.Иновације“ је да ојача заједницу независних медија у Србији тако што ће им пружити алате који ће унапредити њихову конкурентност на тржишту и омогућити им да испрате промене у дигиталном свету, који се стално развија - истакао је директор пројекта „Медији.Иновације“ Оливер Мекој.

Подаци истраживања McKinsey анд Цо. предвиђају да ће вештачка интелигенција бити у стању да парира људском разумевању језика до краја ове године. За разлику од prеthodnih технолошких револуција, успон вештачке интелигенције угрозиће високообразовани кадар. С друге стране, вештачка интелигенција у медијском сектору наступа и као претња и прилика. Док примена генеративне вештачке интелигенције, као што је ChatGPT језички модел, настоји да замени медијске раднике у производњи садржаја услужних информација, она ће такође повећати њихову ефикасност и обезбедити више времена и ресурса за производњу иновативног „људског“ садржаја као што су мишљеља и истраживачке приче.

Жељко Балабан

Пише:
Пошаљите коментар