У вртићима тек свако друго дете
Мада је у претходној деценији у нашој земљи направљен значајан напредак у области предшколског васпитања и образовања и обухват деце узраста од три до пет година је 54 одсто и даље смо значајно испод просека земаља Европске уније, у којима је овај обухват око 87 одсто.
Поред тога, обухват је посебно низак када су у питању деца из осетљивих група. У руралним подручјима је 29 одсто, сиромашне деце у вртићима је 22 одсто, оне из неформалних ромских насеља тек 8 одсто, док о обухвату деце са сметњама у развоју ни не постоје поуздани подаци.
Све ово чуло се на завршној конференцији пројекта „Укључивање деце из осетљивих група у предшколски систем“ који су у сарадњи са десет предшколских установа и јединица локалне самоуправе, уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја, реализовали Нордијски поверенички фонд и канцеларија Светске банке у Србији.
„Србија препознаје значај предшколског васпитања и образовања као и неопходност стварања услова за ширу доступност квалитетног образовања као једног од кључних фактора у обезбеђивању дечијих права“, рекла је државна секретарка у Министарству просвете Анамарија Вичек. „Предшколско васпитање и образовање у Србији има дугу традицију пуну искустава и добре и квалитетне праксе као и велики стручни потенцијал и прописе који омогућавају примену и развијање савремених приступа детињству, учењу и развоју деце. Кроз интегрисани систем предшколског васпитања и образовања обезбеђује се подршка развоју и добробити деце, нега, превентивно-здравствена и социјална заштита деце, функција припреме за полазак у школу и подршка васпитној функцији породице.
Значај сарадње свих учесника на пољу унапређивања предшколског васпитања и образовања истакао је и директор канцеларије Светске банке у Србији Тони Верхејиен, који је додао да се заједничким снагама може омогућити боље образовање за будуће нараштаје.
Пројекат „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ реализоваће се средствима из кредита Светске банке и требало би да допринесе унапређењу доступности и квалитета предшколског васпитања и образовања .
Д. Д.