Шарчевић: Око 40 одсто школа у Србији има лоше директоре
БЕОГРАД: Министар просвете Младен Шарчевић изјавио је данас да је близу 40 одсто школа у Србији лоше оцењено у екстерном вредновању установа и да је то показатељ да те школе имају лоше руководство.
Говорећи о најављеној смени више од 30 директора основних и средњих школа, Шарчевић је навео да ће бити смењени сви који су на одређени начин прекршили закон и поновио да по новом закону директори морају да имају лиценцу да би обављали ту функцију.
Министар је најавио да ће бити детаљно размотрене препоруке Агенције за борбу против корупције за смену око 30 директора школа због непотизма.
Појаснио је да се Агенција држи ригидних правила, а да ће он сваки случај, како каже, сагледати појединачно.
''Када је у питању непотизам у закону је стављено да је мишљење Агенције обавезујуће, али све ћемо пажљиво сагледати. Ако се ради о малом месту у којем је једини кандидат баш син актуелног директора, он свакако има шансу да буде на тој функцији'', рекао је Шарчевић за ТВ Пинк.
Он је нагласио да се неће толерисати нереаговање директора на насиље у школи.
''Ако се у једном дану деси неколико таквих случајева, одговоран директор истог дана мора да оформи тим, да зове школску управу, да обавести инспекцију. Нема смисла да о томе увек сазнам из медија'', рекао је Шарчевић.
Министар је позвао све који себе виде на месту директора да се пријаве на јавни конкурс, прођу обуку и стекну лиценцу са којом могу да аплицирају на ту функцију.
Лиценца се, напоменуо је министар, губи ако се директори из незнаја огреше о закон или ако га свесно крше или заобилазе.
Шарчевић је истакао да ће нови систем платних разреда дати шансу да веће плате добије већи број наставника у боље оцењеним школама.
''Кад је директор лош и наставници имају мање шансе да напредују, па ће им бити јасно да треба да бирају најбоље међу собом да би напредовали'', нагласио је Шарчевић.
Говорећи о увођењу дуалног образовања, министар је указао да ће се на светским листама привредни раст и статус земаља оцењивати према способности њеног становништва за рад и стварање нових вредности квалитета.
Шарчевић је истакао да образовање треба да прати привредне активности и у том контексту поменуо да је прошле године у основне школе уведен предмет Технологије и предузетништво.
''Од малих ногу деци пружамо другачији вид гледања на ствари. У средњој школи је уведена пракса, а следеће године правимо потпуно нове профиле у вези са ИТ сектором и другим технолошким моделима у привреди'', казао је Шарчевић.
Министар је додао да је у припреми и закон о дуалном високом образовању који би у фебруару требало да се нађе у скупштинској процедури.
Према његовим речима, нови концепт ће високо струковно образовање везати чврсто за привреду.
''Постојаће савет послодаваца на свим високошколским установама. Имамо технолошки развој и иновације, изабрали смо Швајцарску за дуално образовање у средњим, а Немачку за високе школе'', навео је Шарчевић.