Šarčević: Oko 40 odsto škola u Srbiji ima loše direktore
BEOGRAD: Ministar prosvete Mladen Šarčević izjavio je danas da je blizu 40 odsto škola u Srbiji loše ocenjeno u eksternom vrednovanju ustanova i da je to pokazatelj da te škole imaju loše rukovodstvo.
Govoreći o najavljenoj smeni više od 30 direktora osnovnih i srednjih škola, Šarčević je naveo da će biti smenjeni svi koji su na određeni način prekršili zakon i ponovio da po novom zakonu direktori moraju da imaju licencu da bi obavljali tu funkciju.
Ministar je najavio da će biti detaljno razmotrene preporuke Agencije za borbu protiv korupcije za smenu oko 30 direktora škola zbog nepotizma.
Pojasnio je da se Agencija drži rigidnih pravila, a da će on svaki slučaj, kako kaže, sagledati pojedinačno.
''Kada je u pitanju nepotizam u zakonu je stavljeno da je mišljenje Agencije obavezujuće, ali sve ćemo pažljivo sagledati. Ako se radi o malom mestu u kojem je jedini kandidat baš sin aktuelnog direktora, on svakako ima šansu da bude na toj funkciji'', rekao je Šarčević za TV Pink.
On je naglasio da se neće tolerisati nereagovanje direktora na nasilje u školi.
''Ako se u jednom danu desi nekoliko takvih slučajeva, odgovoran direktor istog dana mora da oformi tim, da zove školsku upravu, da obavesti inspekciju. Nema smisla da o tome uvek saznam iz medija'', rekao je Šarčević.
Ministar je pozvao sve koji sebe vide na mestu direktora da se prijave na javni konkurs, prođu obuku i steknu licencu sa kojom mogu da apliciraju na tu funkciju.
Licenca se, napomenuo je ministar, gubi ako se direktori iz neznaja ogreše o zakon ili ako ga svesno krše ili zaobilaze.
Šarčević je istakao da će novi sistem platnih razreda dati šansu da veće plate dobije veći broj nastavnika u bolje ocenjenim školama.
''Kad je direktor loš i nastavnici imaju manje šanse da napreduju, pa će im biti jasno da treba da biraju najbolje među sobom da bi napredovali'', naglasio je Šarčević.
Govoreći o uvođenju dualnog obrazovanja, ministar je ukazao da će se na svetskim listama privredni rast i status zemalja ocenjivati prema sposobnosti njenog stanovništva za rad i stvaranje novih vrednosti kvaliteta.
Šarčević je istakao da obrazovanje treba da prati privredne aktivnosti i u tom kontekstu pomenuo da je prošle godine u osnovne škole uveden predmet Tehnologije i preduzetništvo.
''Od malih nogu deci pružamo drugačiji vid gledanja na stvari. U srednjoj školi je uvedena praksa, a sledeće godine pravimo potpuno nove profile u vezi sa IT sektorom i drugim tehnološkim modelima u privredi'', kazao je Šarčević.
Ministar je dodao da je u pripremi i zakon o dualnom visokom obrazovanju koji bi u februaru trebalo da se nađe u skupštinskoj proceduri.
Prema njegovim rečima, novi koncept će visoko strukovno obrazovanje vezati čvrsto za privredu.
''Postojaće savet poslodavaca na svim visokoškolskim ustanovama. Imamo tehnološki razvoj i inovacije, izabrali smo Švajcarsku za dualno obrazovanje u srednjim, a Nemačku za visoke škole'', naveo je Šarčević.