Само половина деце у Србији иде у вртић
БЕОГРАД: Само половина малишана у Србији узраста три до пет и по година иду у вртић, а предшколско образовање и васпитање мора да буде квалитетно и доступно деци из свих миљеа из свих делова земље, закључено је на међународној конференцији „Кључне димензије развоја квалитета у предшколском васпитању и образовању“.
Министар просвете Младен Шарчевић рекао је да је намера министарства да се отварају нови вртићи, реновирају постојећи и обави пренамена постојећих слободних објеката у локалној заједници.
У вртићима најмање деце има из најсиромашнијих домаћинстава, свега 8,6 одсто, као и деце из ромских насеља, 6,2 одсто, док је обухват деце из најбогатијих домаћинстава 81,6 одсто, речено је на конференцији.
Шарчевић каже да предшколско васпитање и образовање у Србији има дугу традицију, квалитетну праксу и велики стручни потенцијал.
Он је подсетио да је 2010. донет Закон о предшколском васпитању и образовању на чијим изменама и допунама се интезивно радило у prеthodnom периоду.
Наши досадашњи као и будући напори биће усмерени ка изградњи предшколског васпитања које ће бити доступно свој деци, отворено према породици, као и другим нивоима у систему образовања, нагласио је Шарчевић.
Он је додао да на пољу унапређена предшколског васпитања и образовања још много тога треба да се уради и нагласио да никада као сад предшколско васпитање није било у фокусу Министарства и Владе Србије.
Намера нам је да повећамо обухват деце у вртићима, посебно узраста од три до пет година.
Изградњом нових, реновирањем и адаптацијом постојећих и пренаменом расположивих просторних капацитета у заједници, нагласио је министар.
Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године поставила је за циљ да обухват деце узраста од три до пет и по година буде 75 одсто у вртићима.
Да би се повећао обухват деце у вртићима и побољшао квалитет програма, неопходне су системске интервенције на националном али и локалном нивоу, модернизација програма, едукација запослених и већа подршка унапређењу квалитета.
Конференцију су организовали Канцларија Уницеф-а у Србији, Министарство просвете, Завод за унапређење образовања и васпитања, Завод за вредновање квалитета образовања и Центар за интерактивну педагогију.