Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Реформа гимназија добија обрисе

18.11.2017. 08:49 08:51
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

И када буду реформисане, гимназије у Србији имаће општи, друштвено-језички и природно-математички смер, бар судећи према редефинисаном наставном плану и програму који је, за овај тип средњих школа, усагласила Радна група за израду смерница развоја општег средњег образовања.

Новина је да ће у будућности гимназијалци поред предавања из неких обавезних предмета, као што су страни језик, биологија, хемија, имати и вежбе, а предсвиђени су и нови изборни предмети. Тако ће, поред садашњих обавезних изборних предмета, другог страног језика и опционо грађанског васпитања или верске наставе, гимназијалци моћи да изаберу и језик, медије и културу, те предмете појединац, група и друштво, здравље и спорт, образовање за одрживи развој, уметност и дизајн, основи геополитике, економија и бизнис, религије и цивилизације, методологија научног истраживања, савремене технологије и примењене науке. Предвиђено је и да се за оне који изаберу предмет примењене науке, он у трећем и четвртом разреду дели на науке које усмеравају ученике ка медицинским наукама и оне које га усмеравају ка техничким наукама.

У складу са правцима из Стратегије развоја образовања у Републици Србији до 2020. године, која има за циљ обезбеђивање квалитетнијег, обухватнијег, релевантнијег и ефикаснијег образовања и акцијама из Акционог плана ова радна група  припрема смернице развоја општег средњег образовања које ће се наш школски систем уводити поступно, уз поступну припрему школа, наставника и ученика. Ове промене требало би да обезбеде и већу понуду изборних програма, како би се ученици боље припремили за наставак школовања, избор занимања, али и како би они школовањем били задовољнији. Циљ ових промена је и превазилажење предметних граница путем увезивања различитих дисциплина у смислене целине а ради развијања функционалних знања и компетенција ученика.   

Д. Д.

Пише:
Пошаљите коментар