Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Reforma gimnazija dobija obrise

18.11.2017. 08:49 08:51
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

I kada budu reformisane, gimnazije u Srbiji imaće opšti, društveno-jezički i prirodno-matematički smer, bar sudeći prema redefinisanom nastavnom planu i programu koji je, za ovaj tip srednjih škola, usaglasila Radna grupa za izradu smernica razvoja opšteg srednjeg obrazovanja.

Novina je da će u budućnosti gimnazijalci pored predavanja iz nekih obaveznih predmeta, kao što su strani jezik, biologija, hemija, imati i vežbe, a predsviđeni su i novi izborni predmeti. Tako će, pored sadašnjih obaveznih izbornih predmeta, drugog stranog jezika i opciono građanskog vaspitanja ili verske nastave, gimnazijalci moći da izaberu i jezik, medije i kulturu, te predmete pojedinac, grupa i društvo, zdravlje i sport, obrazovanje za održivi razvoj, umetnost i dizajn, osnovi geopolitike, ekonomija i biznis, religije i civilizacije, metodologija naučnog istraživanja, savremene tehnologije i primenjene nauke. Predviđeno je i da se za one koji izaberu predmet primenjene nauke, on u trećem i četvrtom razredu deli na nauke koje usmeravaju učenike ka medicinskim naukama i one koje ga usmeravaju ka tehničkim naukama.

U skladu sa pravcima iz Strategije razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine, koja ima za cilj obezbeđivanje kvalitetnijeg, obuhvatnijeg, relevantnijeg i efikasnijeg obrazovanja i akcijama iz Akcionog plana ova radna grupa  priprema smernice razvoja opšteg srednjeg obrazovanja koje će se naš školski sistem uvoditi postupno, uz postupnu pripremu škola, nastavnika i učenika. Ove promene trebalo bi da obezbede i veću ponudu izbornih programa, kako bi se učenici bolje pripremili za nastavak školovanja, izbor zanimanja, ali i kako bi oni školovanjem bili zadovoljniji. Cilj ovih promena je i prevazilaženje predmetnih granica putem uvezivanja različitih disciplina u smislene celine a radi razvijanja funkcionalnih znanja i kompetencija učenika.   

D. D.

Piše:
Pošaljite komentar