Психолози помажу да администрација буде срећнија и бржа?
БЕОГРАД: Један радник у државној управи проведе два и по до три сата ефикасно радећи, а све друго је бачено време, показују многа истраживања.
Да ли би ангажовање психолога који би, између осталог, анализирали радна места и разговарали са запосленима о евенуталним тешкоћама у раду могло да утиче на њихову ефикасност, а самим тим и на квалитет услуге коју пружају грађанима?
То ће проверити Министарство за рад, које ће, како је најавио ресорни министар Зоран Ђорђевић, од следеће године у свом тиму имати и психологе, с циљем да запослени са задовољством обављају свој посао и да постижу боље резултате.
Ангажовање психолога у државној управи може допринети ефикасности запослених у министарствима, као и у другим организацијама, каже психолог Горан Томин.
Он наводи да осим професионалне селекције, у оквиру које се бирају најподобнији кандидати за одређено радно место, психолози раде и на систематизацији радних места како би сваки радник био што ефикаснији.
Психолози могу да допринесу на тај начин што ће прво да бирају најподобније кандидате, а друго тако што ће учествовати у систематизацији да буде што ефикаснији и учинковитији рад, каже Томин.
Упитан колико психолози могу допринети да радници буду задовољни на радном месту, те колико задовољство радника може утицати на њихову ефикасност, Томин напомиње да је за то важно да и сами психолози буду едуковани за људски менаџмент.
Како се радник осећа на радном месту и каква му је сарадња са колегама и претпостављенима веома утиче на његов учинак, каже Томин.
Министар Ђорђевић каже да ће његово министарство ангажовати психологе који ће радити на компетенцији и анализи радних места, разговарати са запосленима о тешкоћама у раду, како би у будућој систематизацији била тачно описана радна места.
Очекујем да средином следеће године наше Министарство има једно потпуно ново рухо када је у питању систематизација, у којем ће радници бити много задовољнији, где ће јасно бити прецизирано шта они раде, које су њихове надлежности, каже Ђорђевић и додаје да очекује да ће то допринети ефикаснијем раду министарства.
Према његовим речима, у министарству се већ води рачуна да они који се примају у радни однос прођу психолошко профилисање, а све са циљем да се пружи најквалитетнија услуга грађанима.
Сматрам да можемо далеко више да постигнемо уколико се бавимо и нама самима, наводи Ђорђевић.
Каже да је потребно унапредити сама министарства и улагати у људе који раде у њима.
Желим да они са задовољством раде и оду задовољни кући, да једва чекају да сутра дођу на посао. Моја дужност је да запосленима пружим тај осећај среће када су на послу, осећај да раде посао који је за добробит наших грађана и да када то ураде знају да су урадили добру ствар, истиче Ђорђевић.
Министар наводи да је Влада Србије планирала да уведе процену компетентности у свим Министарствима од почетка 2019. године.