Продужен распуст, без наставе 17. и 18. фебруара
БЕОГРАД: Министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић донео је одлуку о измени Календара образовно-васпитног рада за основне и средње школе на основу чега ће нерадни дани за ученике бити и 17. и 18. фебрауар.
"Након бројних консултација и након сагледавања целокупне ситуације и предвиђања да се пик овог таласа вируса очекује средином месеца донео сам одлуку о продужетку распуста", навео је Ружић, а саопштило ресорно Министарство.
Ученици ће тако, спајањем викенда, државног празника и додатна два дана, имати укупно девет слободних дана, а први радни дан биће понедељак, 21. фебруар.
Због тродневног продужетка јесењег распуста у првом полугодишту, као и због ове одлуке, школе су у обавези да до краја школске године надокнаде два радна дана, док ће школска година бити продужена за три дана, и уместо до 21. јуна трајаће до петка, 24. јуна ове године.
Он је апеловао на ученике и запослене у систему образовања да током предстојећег распуста буду одговорни према себи и својим најближима и поштују прописане епидемиолошке мере како не би дошло до нових заражавања.
Како се наводи, од понедељка 7. фебруара у средњим школама и другом циклусу основне школе (5-8. разреда) настава ће се одвијати по комбинованом моделу, док ће ученици од 1. до 4. разреда основне школе наставу похађати непосредно, одлучио је Тим за праћење и координисање примене превентивних мера у раду школа.
Према подацима Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут" у недељи од 27. јануара до 2. фебруара 2022. године број оболеле деце школског узраста од 6 до 18 година је био 4.935.
У основним и средњим школама у Србији укупно је 87 одељења (16 и мање ученика), која су због најмање три случаја инфекције ученика у одељењу променила начин организације рада са непосредног рада на онлајн наставу у последњих 10 календарских дана.
Како се прецизира у саопштењу, укупно је 363 одељења (17 и више ученика) која су због најмање два случаја инфекције ученика у одељењу променила начин организације рада са непосредног на комбиновани модел у последњих 10 календарских дана и 143 група у којима се из комбинованог модела наставе прешло на онлајн (појава три случаја инфекције ученика) у последњих 10 календарских дана.