Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Проблеми у ауто школама, а не на порталу

14.01.2016. 20:59 13:33
Пише:

Отказивање теоријског и практичног дела возачког испита у појединим ауто-школама догодило се због локалног прекида у интернет комуникацији између тих школа и портала државне управе,

а не због квара на информационом систему Министарства унутрашњих послова, саопштило је то министарство.



Реагујући на инфомације да је систем за електронско полагање возачких испита склон блокадама рада и неефикасан, због чега долази до отказивања полагања возачких испита, помоћник министра унутрашњих послова Слободан Недељковић истакао је да на централном информационом систему МУП-а и електронског портала Државне управе “није било отказа система, нити су уочене техничке неправилности у његовом функционисању”.



“Није тачна констатација да из овог разлога нису одржани испити из теоријског и практичног дела возачког испита. Само у појединим ауто-школама испит није одржан, али узрок није централни информациони систем, већ локални прекиди у интеренет комуникацији између појединих ауто - школа и портала Државне управе. Други разлог за отказивање и делимично кашњење са почетком полагања возачких испита јесте због привикавања испитивача на строге процедуре при аутентификацији за отпочињање испита”, рекао је Недељковић.



Подсетимо, од пре десетак дана дана у Србији се возачки испит, односно тестови за возачку дозволу, могу полагати електронски. У бази МУП-а налази се 5.000 питања која се случајним узорком стављају пред кандидате. Како кандидати не би “преписивали” свака ауто-школа у којој се полажу возачки тестови мора имати две сигурносне камере. Оне не само да онемогућавају преписивање, већ и дају потврду да испит полаже заиста кандидат који је и пријављен, тако да за њега то неће моћи учинити нико други.



Могућност преваре смањена је и тиме што је неопходно да се кандидат улогује уз помоћ корисничког имена и шифре које добија у ауто-школи или уз помоћ чиповане личне карте и електронског потписа, уколико их има. Испите је могуће плагати само за ту намену оспособљеним рачунарима у ауто-школи, јер са другим компјутера није могуће приступити испитном делу. Како се у бази података МУП-а налази 5.000 испитних питања која се кандидатима достављају методом случајног узорка готово је немогуће да два кандидата решавају идентичан тест.



Новина је и да  будући возачи од куће имају могућност онлајн увежбавања, а након завршеног теста одмах знају да ли су положили или не. Питања не морају да се раде радеом, јер постоји опција де се, ако нису сигурни, на спорно питање врате и касније. Такође, могуће је и исправљање одговора али само док време за полагање испита не истекне.



Љ. Малешевић



Скупа прва вожња



Кандидати који имају више од 85 тачних одговора положили су писмени део возачког испита. Теоријска обука кошта 12.000 динара за 40 обавезних часова, а исти толики број часова практичне обуке за воланом кошта 40.000 динара. Овоме треба додати трошкове полагања теоријског и практичног дела испита од по 5.000 динара. На тих 62.000 треба додати и цену обавезног полагања прве помоћи која се креће од 5.000 до 8.500 динара, као и лекарски преглед који је између 3.000 и 6.000 динара.

Аутор:
Пошаљите коментар