Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Повереник: Коришћење личних података након доставе је злоупотреба

15.08.2022. 17:05 17:08
Пише:
Фото: Youtube Printscreen

БЕОГРАД: Оног тренутка када достављач достави храну сврха коришћења нечијих личних података је испуњена и ти подаци више не смеју да се користе, а све преко тога је злоупотреба права, рекао је данас повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Милан Маринковић.

Он је за Танјуг коментарисао актуелну ситуацију у којој је достављач хране послао клијенткињи СМС поруку након доставе, после чега је добио отказ и истакао да су подаци које је она сама дала узети на законит начин и да су неопходни како би достава била испоручена на одређену адресу.



Навео је да је казна за правно лице, које је руковалац или обрађивач података, до два милиона динара за злоупотребу, а за физичко лице од пет до 150.000 динара.



"Ту казну може изрећи прекршајни суд на основу захтева који подноси повереник. Ми у овој ситуацији морамо да утврдимо чињенично стање и да видимо како је дошло до свега тога, да ли је наведени инцидент и злоупотреба права искључиво последица деловања појединца односно достављача који је урадио оно што није смео, или ту има и пропуста компаније", поручио је Маринковић.



Према његовим речима компанија која запошљава достављаче је у обавези да својим запосленима каже да се подаци о личности морају посебно штитити и да им да да потпишу изјаву о поверљивости, која је гарант за безбедност података.



Такође, Маринковић је нагласио да је компанија дужна да контролише своје раднике.



"Послодавац увек одговара за понашање свог радника и видеће се да ли су предузете све техничке и организационе мере како не би дошло до нарушавања заштите личних података клијената", поручио је повереник.



На питање колико су грађани упућени о значају остављања личних података некој команији или кабловском оператеру, Маринковић је оценио да грађани приликом давања личних података искључиво размишљају о сопственој добробити - неком уговору, путу или кредиту.



Закључио је да је непоходно да се подигне свест грађана, јер су у данашње време лични подаци вредност, новац и валута којим се тргује.



"Данас су лични подаци велика вредност на тржишту. Доказ за то је да су власници интернет компанија најбогатији људи, иако нуде бесплатне услуге. Они узимају ваше личне податке које прослеђују разним компанијама које вас профилишу и знају ваше навике по питању хране, одеће, обуће, кола која возите, где волите да путујете и онда се изненадите како вам нон стоп стижу понуде", објаснио је Маринковић.



Он је истакао да највећа опасност од злоупотребе личних података "лежи" на друштвеним мрежама.



Навео је да многе интернет компаније имају предстванике за Србију као Гугл, Визер, Алибаба и Купујем-продајем, где се можете обратити поверенику за помоћ и избрисати или променити своје податке.



Међутим, додао је то није случај са Фејсбуком, јер уколико неко пожели да избрише податке, не може му помоћи нико из Србије, већ се мора обратити надлежнима за ту друштвену мрежу у Калифорнији.



Повереник је истакао да у просеку стигне неколико неколико стотина пријава годишње од грађана који у највећој мери сумњају да је безбедност њихових личних података нарушена.



Инспекцијски надзор, казао је, у оваквим случајевима реагује врло брзо и нагласио да очекује да ће до петка бити завршен записник о контроли и о актуелном случају.

Пише:
Пошаљите коментар