На Фрушкогорском коридору 200 радника и 50 машина
На градилиштима у оквиру Фрушкогорског коридора, ангажовано је око 200 радника и 50 јединица механизације, недавно је објавио на друштвеним мрежама в. д. директора „Коридора Србије” Александар Антић. Он је заправо обишао градилиште будућег моста између Петроварадина и Каћа, низводно од некадашње „Победе”, где радници кинеског ЦРБЦ-а од краја маја подижу помоћни мост помоћу којег ће изливати стубове главног моста.
Ово су, могло би се рећи, најсвежије информације о радовима на 47,7 километара дугој деоници између Новог Сада и Руме, поготово што се са фотографија „Дневниковог” фото-репортера може видети да је под Венац, где би требало да почне пробијање тунела, стигла машина за бушење и минирање стена. То се уклапа у prеthodnе најаве из „Коридора Србије”, да би, након припремих радова, радови на самом тунелу могли да отпочну у другој половини јуна.
Према последњим информацијама из „Коридора Србије”, као номиналног инвеститора Фрушкогорског коридора, које смо добили крајем прошлог месеца, за сада нема одступања од задатих рокова, који износе 48 месеци од почетка радова на другој деоници, од четири, на колико је издељена траса будуће брзе саобрћајнице.
Из овог јавног предузећа подсећају да су припремни радови на тунелу који чини део те друге деонице Фрушкогорског коридора, а којег ће чинити две цеви од око 3,6 километара, почели 1. маја прошле године, а да су грађевински радови, који подразумевају изградњу привремених кампова, приступне саобраћајнице, потпорне конструкције у зони улазног портала, почели у последњем кварталу 2021. године.
„У складу са Грађевинским пројектом изградње тунела Иришки венац, у току су радови на стабилизацији косине у зони улазног портала. Очекује се да исти буду комплетирани крајем јуна месеца, када ће се стећи услови за почетак радова на самом тунелском порталу и касније ископу тунелске деонице”, навели су тада из „Коридора Србије”.
Што се тиче моста који ће спојити дунавске обале између некадашње „Победе” на сремској страни и Термоелекране-топлане „Нови Сад” у Бачкој, уједно служећи као део дуго чекане обилазнице око Петроварадина и источног теретног транзитног правца, он би, по најавама из „Коридора Србије”, требало да буде укупно дуг 2.267 метара и широк 28 метара. Главна конструкција ће имати дужину од 880 метара, док ће прилазне контрукције бити дуге 1.387 метара.
Уједно из „Коридора Србије” најављују да ће како која деоница буде функционално заокружена, бити и отварана за саобраћај.
Фрушкогорски коридор биће брза саобраћајница која ће од Каћа, преко Дунава и Петроварадина, дуж Парагова, испод Фрушке горе, спојити Нови Сад са Румом и будућим ауто-путем Рума-Шабац и брзим путем Шабац - Лозница. Сам Фрушкогорски коридор имаће четири саобраћајне траке, а тунелом и мостом повезаће Бачку и Срем са западном Србијом.
Држава је потписала уговор о изградњи са „China Роад анд Бридге Цонструцтион„ (ЦРБЦ) вредан 606 милиона евра, а приликом отпочињања радова председник Александар Вучић је изјавио да је добио увревања од извођача да ће Фрушкогорски коридор бити готов годину дана пре рока, то јест у марту 2024. године.
Фрушкогорски коридор, осим тога што ће заштити Национални парк од теретног и осталог моторног саобраћаја, то би требало да уради и са Новим Садом. На територији града, ова саобраћајница ће служити као транзит за теретна возила, која би онда Дунав прелазила на будућем мосту на Текијама, а одатле би кроз тунел избијала на Алибеговац, потом на Мишелук и даље ка Венцу и Иригу. Мост на Текијама биће спојен и са обилазницом око Петроварадина, која би требало да иде поред „Победе”, и која води на нови друмско-железнички мост.
Код мотела „Сунце” на Парагову, пак, биће изграђена веза са обилазницом око Сремске Каменице те планираним мостом преко Дунава у наставку Булевара Европе.
С. Крстић