Мало жена у науци и технологији, мање зарађују од колега
КОПАОНИК: Наука, технологија, инжењерство и математика су кључне области у економији, али жене су у овим секторима у подређеном положају, изјавила је стална представница Програма Уједињених нација за развој (УНДП) у Србији Френсис Пикап.
Она је на панелу „Положај жена у науци, технологији, инжењерству и математици“ (СТЕМ) наКопаоник бизнис форуму истакла да постоји јаз и на тржишту рада, што је, како је навела, изражено и у ИТ сектору, где је много мање запослених жена а и њихова примања су мања од примања мушкараца.
„СТЕМ сектор је такав да се радна места у њему умножавају а када би међу запосленима било више жена, то би направило помак, друштва би била више једнака а повећао би се и бруто друштвени производ“, рекла је Пикап.
Истакла је да би требало боље одговорити на потребе тржишта рада и да би веће укључивање жена повећало социјалну безбедност, смањило платни јаз и могућност сиромаштва жена у старости.
„Неопходно је елиминисати стереотип да је СТЕМ забран мушкараца. Ако учимо децу да ово припада дечацима зене ће имати отпор према овоме а ако их учимо супротно имаће узоре и бираће послове у информатичкој делатности“, рекла је Френсис Пикап.
Навела је да УНДП, заједно са Владом Србије, организује преквалификације жена за информатичке послове и да је у почетку одзив жена био мали али да су се касније пријављивале у већем броју.
Саветница за безбедност у клауду у Мајкрософту Јелена Братић је навела да ова компанија пуно полаже на повећање броја жена у њој а посебно на техничко- технолоским позицијама.
„Истраживање говоре да су мешани тимови бољи, иновативнији и да су они где је бар 30 одсто водећег женског кадра агилнији и профитабилнији“, навела је Братић.
Представница Регионалне мреже у СТЕМ на Западном Балкану Татјана Кецојевић је указала да се све нове потребе тржишта рада не могу покрити формалним образовањем, већ неформалним и да би у те обуке ваљало укључити жене које немају посао или стагнирају у послу.
Према њеним речима ту би и држава могла да помогне тако што би, између осталог, подржала повезаност образовања и праксе и обезбедила програме да се незапослене жене преквалификују.