Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Како препознати агресију на интернету и како реаговати

26.11.2022. 09:42 09:45
Пише:
Фото: pixabay.com

Округли сто на тему „Спречавање насиља на интернету (cyberbulling)” одржан је у Скупштини АП Војводине, у организацији Покрајинског секретаријата за образовање, прописе, управу и националне мањине - националне заједнице.

Том приликом представљени су резултати истраживања које је рађено у вези са насиљем на интернету у основним школама у Војводини, у сарадњи Покрајинског секретаријата, Педагошког завода Војводине и Центра за образовање и едукацију и консултације „Епоха”. Представници различитих релевантних институција који су присуствовали догађају, дискутовали су на ту тему, а закључак је да је неопходно подићи едукацију на виши ниво, како ученика, тако и наставниика, али и родитеља, како да препознају насиље на интернету, благовремено реагују и спрече га.

„Циљ нашег истраживања је био да утврдимо стање на терену и оквиру Округлог стола продискутујемо какве су нам могућности, да у будуће буде што мање насиља на интернету„, изјавио је потпредседник Покрајинске Владе и Покрајински секретар за образовање, проиписе, управу и националне мањине - националне заједнице Жолт Сакалаш. „Неопходно је да организујемо додатне едукације које ће се спроводити у Војводини, а у следећем кораку верујем и на целој територији Србије„.

По речима проф. др Далиборка Пурић, у истраживању је учествовало 7.074 родитеља ученика који похађају основне школе у Војводини од трећег до осмог разреда, као и 5.455 ученика старијег основношколског узраста, тачније од петог до осмог разреда. Основни закључак је да ни родитељи ни ученици нису у довољној мери упознати са тим шта је дигитално насиље (cyberbulling), нити који све облици насиља на интернету постоје. Родитељи не знају у довољној мери ни шта могу да предузму по том питању.


Едукативна платформа „Чувам те”

„Министарство просвете је у последње време врло ангажовано на пољу превазилажења и превенције насиља. Тако постоји велики број израђених и разрађених обука. Једна од познатијих је платформа „Чувам те”, формулисана од стране Владе Републике Србије. Ту се могу бесплатно добити информације и разни едукативни материјали и онлајн обуке”,  рекла је Анамарија Вичек. Истакла је и да је чињеница, да се родитељи, у случају насиља прво обрате школама, а када оне не поступају по протоколу, онда случај пријављују Министарству просвете. Оно има посебан одсек за људска и мањинска права у образовању, које се бави превенцијом и заштитом од насиља.


„Најчешћи вид насиља јесте слање узнемиравајућих, увредљивих порука путем мобилног телефона, избацивање из одређених група на интернету, преношење снимака насиља на друштвеним мрежама„ објаснила је Пурић. „У одређеној мери су присутни и други облици насиља, али све наведено је рангирано према искуству ученика. Интересантно је то што ученици кажу да се највећи број различитих видова насиља појављује у петом реазреду, док из перцепције родитеља, највећи број различитих облика насиља јавља се у осмом разрдеду. Зато је неопходна системска подршка, односно едукација свих заинтересованих страна, уз едукацију ученика, њихових родитеља и запослених у школама.

Државна секретарка у Министарству просвете Анамарија Вичек рекла је да је изузетно важно укључити све оне партнере са којима се може радити на превенцији и превазилажењу пре свега вршњачког насиља. С обзиром на то да је оно врло широк друштвени феномен, морају бити укључене и друге државне институције, као и министарства.

„Изузетно је важно да заједно порадимо на развоју компетенција наставника, не само у томе како да превазиђе већ постојеће случајеве насиља, већ и како да управљају одељењем, квалитетно одржавају часове и имају квалитетну комуникацију са ученицима„, казала је Анамарија Вичек. „Рад са породицама је такође изузетно битан, јер је она превасходна целина друштва, у којој се дешава развој и одгој детета, те је циљ и убудуће појачано радити и са породицама”.       

И. Бакмаз

Пише:
Пошаљите коментар