Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kako prepoznati agresiju na internetu i kako reagovati

26.11.2022. 09:42 09:45
Piše:
Foto: pixabay.com

Okrugli sto na temu „Sprečavanje nasilja na internetu (cyberbulling)” održan je u Skupštini AP Vojvodine, u organizaciji Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice.

Tom prilikom predstavljeni su rezultati istraživanja koje je rađeno u vezi sa nasiljem na internetu u osnovnim školama u Vojvodini, u saradnji Pokrajinskog sekretarijata, Pedagoškog zavoda Vojvodine i Centra za obrazovanje i edukaciju i konsultacije „Epoha”. Predstavnici različitih relevantnih institucija koji su prisustvovali događaju, diskutovali su na tu temu, a zaključak je da je neophodno podići edukaciju na viši nivo, kako učenika, tako i nastavniika, ali i roditelja, kako da prepoznaju nasilje na internetu, blagovremeno reaguju i spreče ga.

„Cilj našeg istraživanja je bio da utvrdimo stanje na terenu i okviru Okruglog stola prodiskutujemo kakve su nam mogućnosti, da u buduće bude što manje nasilja na internetu„, izjavio je potpredsednik Pokrajinske Vlade i Pokrajinski sekretar za obrazovanje, proipise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice Žolt Sakalaš. „Neophodno je da organizujemo dodatne edukacije koje će se sprovoditi u Vojvodini, a u sledećem koraku verujem i na celoj teritoriji Srbije„.

Po rečima prof. dr Daliborka Purić, u istraživanju je učestvovalo 7.074 roditelja učenika koji pohađaju osnovne škole u Vojvodini od trećeg do osmog razreda, kao i 5.455 učenika starijeg osnovnoškolskog uzrasta, tačnije od petog do osmog razreda. Osnovni zaključak je da ni roditelji ni učenici nisu u dovoljnoj meri upoznati sa tim šta je digitalno nasilje (cyberbulling), niti koji sve oblici nasilja na internetu postoje. Roditelji ne znaju u dovoljnoj meri ni šta mogu da preduzmu po tom pitanju.


Edukativna platforma „Čuvam te”

„Ministarstvo prosvete je u poslednje vreme vrlo angažovano na polju prevazilaženja i prevencije nasilja. Tako postoji veliki broj izrađenih i razrađenih obuka. Jedna od poznatijih je platforma „Čuvam te”, formulisana od strane Vlade Republike Srbije. Tu se mogu besplatno dobiti informacije i razni edukativni materijali i onlajn obuke”,  rekla je Anamarija Viček. Istakla je i da je činjenica, da se roditelji, u slučaju nasilja prvo obrate školama, a kada one ne postupaju po protokolu, onda slučaj prijavljuju Ministarstvu prosvete. Ono ima poseban odsek za ljudska i manjinska prava u obrazovanju, koje se bavi prevencijom i zaštitom od nasilja.


„Najčešći vid nasilja jeste slanje uznemiravajućih, uvredljivih poruka putem mobilnog telefona, izbacivanje iz određenih grupa na internetu, prenošenje snimaka nasilja na društvenim mrežama„ objasnila je Purić. „U određenoj meri su prisutni i drugi oblici nasilja, ali sve navedeno je rangirano prema iskustvu učenika. Interesantno je to što učenici kažu da se najveći broj različitih vidova nasilja pojavljuje u petom reazredu, dok iz percepcije roditelja, najveći broj različitih oblika nasilja javlja se u osmom razrdedu. Zato je neophodna sistemska podrška, odnosno edukacija svih zainteresovanih strana, uz edukaciju učenika, njihovih roditelja i zaposlenih u školama.

Državna sekretarka u Ministarstvu prosvete Anamarija Viček rekla je da je izuzetno važno uključiti sve one partnere sa kojima se može raditi na prevenciji i prevazilaženju pre svega vršnjačkog nasilja. S obzirom na to da je ono vrlo širok društveni fenomen, moraju biti uključene i druge državne institucije, kao i ministarstva.

„Izuzetno je važno da zajedno poradimo na razvoju kompetencija nastavnika, ne samo u tome kako da prevaziđe već postojeće slučajeve nasilja, već i kako da upravljaju odeljenjem, kvalitetno održavaju časove i imaju kvalitetnu komunikaciju sa učenicima„, kazala je Anamarija Viček. „Rad sa porodicama je takođe izuzetno bitan, jer je ona prevashodna celina društva, u kojoj se dešava razvoj i odgoj deteta, te je cilj i ubuduće pojačano raditi i sa porodicama”.       

I. Bakmaz

Piše:
Pošaljite komentar