Имамо три кандидата за титулу најбољег наставника света
БЕОГРАД: Татјана Марковић Топаловић, наставница физике у средњој школи Др Андра Јовановић у Шапцу, Драган Кувељић, учитељ у основној школи М. Стиковић у Пријепољу и Катарина Вељковић, наставница рачунарства и информатике у Првој крагујевачкој гимназији наши су кандидати за титулу најбољег наставника света.
О томе је одлучио жири националног такмичења, а Удружење "Живојин Мишић" прогласило је победнике којиће се борити за титулу најбољег на свету у оквиру пројекта "Натионал Teacher Призе" који је део пројекта "Глобал Teacher Призе", а који организује Varkеy Фондација.
Varkеy Фондација основана је 2010. године, са уверењем да је наставничка професија кључна за глобалну будућност, а Удружење "Живојин Мишић" је партнер фондације од прошле године.
Пројекат "Најбољи едукатори Србије" постао је тако предквалификационо такмичење за "Натионал Teacher Призе", а у Удружењу "Живојин Мишић" кажу да им је циљ да од већ награђених Најбољих едукатора Србије изаберу оне који ће нас представљати у свету.
"Кроз овај пројекат желимо још једном да похвалимо, наградимо и охрабримо изузетне наставнике у Србији и дамо им могућност да се нађу на једном од највећих светских такмичења у сфери образовања", кажу у Удружењу "Живојин МИшић".
У жирују су ове године били Бранислав Ранђеловић, в. д. директора Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, Драгица Павловић Бабић, координаторка ПИСА истраживања у Србији, Душан Басало, партнер у консултантској компанији "Атриа Гроуп", Ивана Ценерић, координатор истраживања у Центру за образовне политике, Срђан Огњановић, директор Математичке гимназије, Срђан Вербић, бивши министар просвете и Вигор Мајић, директор истраживачке станице Петница.
А критеријуми које су кандидати мортали да испуне, а које прописује организатор Teacher Призе-а за ову годину, били су - употреба ефективних наставних пракси које утичу на квалитет образовања на глобалном нивоу, употреба иновативног наставног програма који је инспирисан методама које решавају нове изазове у будућности, лична постигнућа, утицај на заједницу, развијање ученика као грађанина света, препознавање њиховог рада од стране заједнице.