Imamo tri kandidata za titulu najboljeg nastavnika sveta
BEOGRAD: Tatjana Marković Topalović, nastavnica fizike u srednjoj školi Dr Andra Jovanović u Šapcu, Dragan Kuveljić, učitelj u osnovnoj školi M. Stiković u Prijepolju i Katarina Veljković, nastavnica računarstva i informatike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji naši su kandidati za titulu najboljeg nastavnika sveta.
O tome je odlučio žiri nacionalnog takmičenja, a Udruženje "Živojin Mišić" proglasilo je pobednike kojiće se boriti za titulu najboljeg na svetu u okviru projekta "National Teacher Prize" koji je deo projekta "Global Teacher Prize", a koji organizuje Varkey Fondacija.
Varkey Fondacija osnovana je 2010. godine, sa uverenjem da je nastavnička profesija ključna za globalnu budućnost, a Udruženje "Živojin Mišić" je partner fondacije od prošle godine.
Projekat "Najbolji edukatori Srbije" postao je tako predkvalifikaciono takmičenje za "National Teacher Prize", a u Udruženju "Živojin Mišić" kažu da im je cilj da od već nagrađenih Najboljih edukatora Srbije izaberu one koji će nas predstavljati u svetu.
"Kroz ovaj projekat želimo još jednom da pohvalimo, nagradimo i ohrabrimo izuzetne nastavnike u Srbiji i damo im mogućnost da se nađu na jednom od najvećih svetskih takmičenja u sferi obrazovanja", kažu u Udruženju "Živojin MIšić".
U žiruju su ove godine bili Branislav Ranđelović, v. d. direktora Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Dragica Pavlović Babić, koordinatorka PISA istraživanja u Srbiji, Dušan Basalo, partner u konsultantskoj kompaniji "Atria Group", Ivana Cenerić, koordinator istraživanja u Centru za obrazovne politike, Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, Srđan Verbić, bivši ministar prosvete i Vigor Majić, direktor istraživačke stanice Petnica.
A kriterijumi koje su kandidati mortali da ispune, a koje propisuje organizator Teacher Prize-a za ovu godinu, bili su - upotreba efektivnih nastavnih praksi koje utiču na kvalitet obrazovanja na globalnom nivou, upotreba inovativnog nastavnog programa koji je inspirisan metodama koje rešavaju nove izazove u budućnosti, lična postignuća, uticaj na zajednicu, razvijanje učenika kao građanina sveta, prepoznavanje njihovog rada od strane zajednice.