ЕФИКАСНОСТ КУЋНОГ ЛЕЧЕЊА У НОВОМ САДУ Свакодневно брину о 12.000 пацијената са 18 екипа на терену; МЕСЕЧНО и до 50 нових корисника
Служба кућног лечења Дома здравља „Нови Сад” брине о 12.000 пацијената, а сваког месеца добије још њих, од 30 до 50 нових. Начелница те службе др Татјана Покушевски каже да не раде недељом и ноћу.
– Имамо 18 екипа на терену. Сваку екипу чине лекар и медицинска сестра или техничар. Имамо 18 лекара и 66 техничара, од чега осам техничара ради у стерилизацији и не иде на терен. Имамо и 40 техничара који раде самостално, у два турнуса. Рад је двосменски, прва смена је од 7 до 13.30 часова, а друга од 13.30 до 20 сати. Суботом имамо дежурног доктора – каже др Татјан Покушевски.
У свим приградским насељима имају екипу, с тим што једна екипа има терен у више места. Тако једна екипа брине о пацијентима у Каћу, Будисави и Ковиљу, друга ради у Кисачу, Степановићеву и Руменки, једна је за сремску страну града.
– Изабрани лекар даје предлог пацијентима да пређу у Службу кућног лечења када за то постоји потреба, односно према медицинским индикацијама. Онда наша служба добије налог да иде у прву посету. Након тога се договара динамика посета. Пацијентима дајемо бројеве телефона и објашњавамо како функционише ова служба – објашњава др Татјана Покушевски.
– У Служби кућног лечења раде и две медицинске сестре које дежурају на телефону. Број телефона је 064/8088121 и оне су на располагању пацијентима од 7 до 19 часова – напомиње др Покушевски.
Сваки тим обиђе дневно од шест до 10 пацијената, а начелница Покушевски каже како то нису само старији људи.
– Наш најмлађи пацијент има 12 година, а најстарији имају 95 година. Углавном су то онколошки пацијенти, сви који имају хроничне болове, као и стања која изазивају непокретност. Ту су и неуролошки пацијенти, кардиоваскуларни болесници, као и они што имају деменцију и људи који су слабо покретни или непокретни – наводи др Покушевски.
У просеку, посета траје 45 минута по пацијенту, али може и дуже, уколико се чека екипа хитне помоћи.
– Све зависи од стања самог пацијента. Меримо им притисак, шећер, ако се жале на срчане сметње урадимо им ЕКГ, послушамо плућа. Ради се замена уринарног катетера, превијање рана, давање терапије, а укућанима објашњавамо правила неге. Наког прегледа се доноси одлука о лечењу, а дајемо електронски рецепт, те лек могу да подигну истог дана – набраја др Покушевски.
Према њеним речима, пацијенти имају и хроничне болести, а неретко и декубитне ране и венске улкусе због слабе циркулације, када се отварају ране. Пацијенти их зову по потреби, с тим што неки зову чешће због страха, а неки не зову често. Тако неки зову више пута недељно, а неки једном месечно.
– Очекивања људи су често погрешна. Ми им предочимо када би требало да зову, а када се прати неко стање, онда се посете унапред заказују – истакла је др Покушевски.
Текст и фото: Љ. Петровић