ЧИК ПОГОДИТЕ Који аутомобили најчешће учествују у саобраћајкама у Србији?
Недавно истраживање компаније за аутомобилске податке царВертицал, открива да која марка аутомобила у Србији најчешћи учесник у саобраћајним незгодама, односно има највише оштећених возила.
Направљена је и листа аутомобила по маркама производње са највише оштећења, а прво место заузимају BMW возила.
Како се каже у истраживању, ово осликава трендове и у другим земљама, јер је BMW најоштећенији бренд на глобалном нивоу. Са друге стране спектра је Пежо, који најмање улази у саобраћајне несреће у Србији. Након истраживања података о штети током последњих 12 месеци, претрага је такође открила да Мерцедес-Бенџ, BMW, и Фолксваген имају највећу вредност штете.
Две трећине BMW аутомобила учесвовало је у несрећи
До 66% свих проверених BMW возила на царВертицал-у у Србији је оштећено. Ауди 47%, Мерцедес-Бенз 45,4% Шкода 40,1% и Volkswagеn 37,7% се често оштећују, што сугерише да би купци требали да буду опрезни када купују ове аутомобиле.
BMW је доспео на врх листе најоштећенијих возила, не само у Србији, већ и у другим државама широм света.
“BMW је веома пожељан бренд аутомобила, али упркос томе што је врхунски произвођач возила, старије и приступачније моделе често купују млади и неискусни возачи. Такође, према наводима осигуравајућих компанија, возачи BMW-a склонији су ризиковању током вожње. Дакле, није ни чудо зашто је на врху листе марки аутомобила са најучесталијим догађајима оштећења," објашњава Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и шеф комуникација у царВертицал-у.
Аутомобили који су претрпели озбиљна оштећења у прошлости могу бити подложнији повременим кваровима и захтевају веће поправке. Да не помињемо да у неким случајевима њихова безбедност може бити угрожена. Правилно истраживање историје возила путем онлине извора значајно смањује ризик од набавке аутомобила с нежељеним недостацима, што ће вам такође уштедети новац.
Власници аутомобила такође треба да провере историју својих возила, да би сазнали да ли постоје нека скривена оштећења, која би механичар требао да испита темељније.
Аутомобили марке Пежо најмање се оштећују у Србији - оштећено је само 25.8% свих возила прегледаних на царВертицал-у. Фијат 26,6%, Рено 27,5%, Цитроен 28.1% и Мазда 30,3% такође не заостају много.
Неки аутомобили се чешће оштећују
У вези са документацијом о штети, неки брендови аутомобила у Србији имају већи број случајева забележених у својим историјским извештајима. Просечан BMW, проверен на царВертицал-у, имао је 2,3 евиденције оштећења, а следе Ауди са 1,93, Мерцедес-Бенц 1,88, Шкода 1,85 и Форд са 1,81.
“Потпуно је нормално да аутомобил учествује у несрећи једном у пет година. То такође може бити повезано са километражом. Међутим, возила са вишеструким евиденцијама тешких оштећења, често су проблематична за поседовање или одржавање. Изненађујуће, царВертицал открио је да ове године највећи број штетних догађаја за појединачни ауто припада Фолксваген Пасат-у. То специфично возило има чак 32 случаја оштећења у свом извештају”, каже Бузелис.
Возила марке Рено најмање учествују у несрећама - просечан модел Рено аутомобила имао је 1,5 евиденцију оштећења на царВертицал-у, Цитроен - 1,53; Пежо - 1,54; Фијат - 1,58; и Опел - 1,66.
Ови произвођачи фокусирају се на производњу аутомобила економске класе, које љутељи брзине обично избегавају, па ређе завршавају у несрећама.
Аутомобили Мерцедес-Бенц, BMW и Фолксваген обарају рекорде по најскупљим штетама у Србији
У Србији, Мерцедес-Бенц - 458,604 динара, BMW - 437,039 динара и Фолксваген - 411,138 динара, имају највећу просечну штету. Док мале огреботине нису нешто о чему треба бринути када тражите аутомобил за куповину, о већим оштећењима требали бисте да разговарате са професионалним механичарима, како бисте избегли проблеме у будућности.
Возила престижних марки обично имају већу просечну вредност штете у поређењу са аутомобилима економске класе, па чак и мала оштећења могу коштати стотине хиљаде динара за поправку.
У зависности од марке возила, поправљање истог оштећења може коштати другачије. Аутомобили марке Доџ имају највећу просечну вредност штете у свету - 696,754 динара, а следи Порше 613,659 динара и Тесла 573,811 динара.
Методологија
Истраживање царВертицал-а испитало је стварне извештаје о историји аутомобила, које су корисници компаније прикупилии од октобра 2022. године, до октобра 2023. године. Штете наведене у њима су груписане по бренду аутомобила, анализиране, претворене у проценте и рангиране. Обрада милиона провера историје аутомобила, омогућава компанији да види трендове, увиде, и предвиђања тржишта половних аутомобила.