БУДИТЕ СПРЕМНИ Ако се ваше дете мучи са ОВИМ предметом у школи, СТРУЧЊАЦИ истичу решење за овај проблем
Не могу сва деца бити надарена за све предмете. Међу школарцима су и они који се чешу по глави док гледају у сложеније математичке заврзламе. Али, анализа скоро 50 година вредног истраживања указује на то да деца имају боље резултате у математици када је музика кључни део њихових часова.
Студија је показала да музика може имати посебно благотворан ефекат на млађу децу која уче основну аритметику. Истраживачи истичу да би то могло бити зато што задатке чини пријатнијим, држи децу ангажованим и помаже им да ублаже сваки стрес, страх или анксиозност.
Тим са Универзитета Анталија Белек у Турској комбиновао је резултате 55 студија из целог света у којима је учествовало скоро 78.000 младих људи- од деце вртићког узраста до студената.
Анализом су обухваћене три врсте музичких интервенција.
Први је био типичан час музике, на коме деца певају, слушају и компонују музику.
Друга је била инструментална музичка интервенција, када су деца научила да свирају музичке инструменте, било појединачно или као део бенда.
На крају, музичко-математичка интервенција, у којој је музика интегрисана у часове математике.
Ученици су полагали тестове из математике пре и после учешћа у интервенцији, а промена њихових резултата је упоређена са оним код младих који нису учествовали у интервенцији. Употреба музике, било у одвојеним часовима или као део часова математике, била је повезана са већим побољшањем математике током времена.
Интегрисани часови су имали највећи ефекат, са око 73 одсто ученика који су имали интегрисане часове знатно боље од младих који нису имали никакву врсту музичке интервенције.
Резултати такође сугеришу да музика помаже више у учењу аритметике од других врста математике и да има већи утицај на млађе ученике и оне који уче основне математичке концепте, рекли су истраживачи.
Једна од вођа студије турског универзитета, др Ајча Акин, каже да математика и музика имају много тога заједничког, као што је употреба симбола. Аритметика може бити посебно погодна за подучавање кроз музику јер су основни концепти, као што су разломци и односи, такође фундаментални за музику, објаснила је она. На пример, музичке ноте различите дужине могу се представити као разломци и сабрати како би се створило неколико музичких тактова.
-Подстицање наставника математике и музике да заједно планирају часове могло би да помогне у ублажавању анксиозности ученика у вези са математиком, а такође и да повећа успех- додао је др Акин.
Налази су објављени у часопису Едуцатионал Студиес.