Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

BUDITE SPREMNI Ako se vaše dete muči sa OVIM predmetom u školi, STRUČNJACI ističu rešenje za ovaj problem

29.06.2023. 17:57 19:12
Piše:
Foto: Pexels

Ne mogu sva deca biti nadarena za sve predmete. Među školarcima su i oni koji se češu po glavi dok gledaju u složenije matematičke zavrzlame. Ali, analiza skoro 50 godina vrednog istraživanja ukazuje na to da deca imaju bolje rezultate u matematici kada je muzika ključni deo njihovih časova.

Studija je pokazala da muzika može imati posebno blagotvoran efekat na mlađu decu koja uče osnovnu aritmetiku. Istraživači ističu da bi to moglo biti zato što zadatke čini prijatnijim, drži decu angažovanim i pomaže im da ublaže svaki stres, strah ili anksioznost.

Tim sa Univerziteta Antalija Belek u Turskoj kombinovao je rezultate 55 studija iz celog sveta u kojima je učestvovalo skoro 78.000 mladih ljudi- od dece vrtićkog uzrasta do studenata.

Analizom su obuhvaćene tri vrste muzičkih intervencija.

Prvi je bio tipičan čas muzike, na kome deca pevaju, slušaju i komponuju muziku.

Druga je bila instrumentalna muzička intervencija, kada su deca naučila da sviraju muzičke instrumente, bilo pojedinačno ili kao deo benda.

Na kraju, muzičko-matematička intervencija, u kojoj je muzika integrisana u časove matematike.

Učenici su polagali testove iz matematike pre i posle učešća u intervenciji, a promena njihovih rezultata je upoređena sa onim kod mladih koji nisu učestvovali u intervenciji. Upotreba muzike, bilo u odvojenim časovima ili kao deo časova matematike, bila je povezana sa većim poboljšanjem matematike tokom vremena.

Integrisani časovi su imali najveći efekat, sa oko 73 odsto učenika koji su imali integrisane časove znatno bolje od mladih koji nisu imali nikakvu vrstu muzičke intervencije.

Rezultati takođe sugerišu da muzika pomaže više u učenju aritmetike od drugih vrsta matematike i da ima veći uticaj na mlađe učenike i one koji uče osnovne matematičke koncepte, rekli su istraživači.

Jedna od vođa studije turskog univerziteta, dr Ajča Akin, kaže da matematika i muzika imaju mnogo toga zajedničkog, kao što je upotreba simbola. Aritmetika može biti posebno pogodna za podučavanje kroz muziku jer su osnovni koncepti, kao što su razlomci i odnosi, takođe fundamentalni za muziku, objasnila je ona. Na primer, muzičke note različite dužine mogu se predstaviti kao razlomci i sabrati kako bi se stvorilo nekoliko muzičkih taktova.

-Podsticanje nastavnika matematike i muzike da zajedno planiraju časove moglo bi da pomogne u ublažavanju anksioznosti učenika u vezi sa matematikom, a takođe i da poveća uspeh- dodao je dr Akin.

Nalazi su objavljeni u časopisu Educational Studies.

 

Piše:
Pošaljite komentar