scattered clouds
0°C
18.01.2025.
Нови Сад
eur
117.0991
usd
113.7658
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПОДРШКА ДОМАЋОЈ ПРОИЗВОДЊИ НЕ ЈЕЊАВА Пројекат "Чуваркућа" улази у пету годину, у ПКС-у кажу да 45 КОМПАНИЈА ОБНАВЉА ОВАЈ ЖИГ

03.01.2025. 16:22 16:24
Пише:
Извор:
Танјуг
Фото: Ilustracija

Пројекат Привредне коморе Србије (ПКС) "Стварано у Србији", усмерен на подршку домаћој производњи и произвођачима, као и жиг "чуваркућа" који носе наши производи истакнутог квалитета, ове године улазе у пету годину постојања са све већим бројем компанија које шире палете производа са овим престижним знаком и кандидују нове, саопштила је ПКС и навела да је у процесу обнове коришћења жига тренутно 45 компанија чији су производи "Чуваркуће".

Саветник председника ПКС Ђорђе Живановић рекао је да производ који поседује жиг има вредност која долази из Србије, било кроз ресурсе, запослене или производне процесе.

"То су компаније и препознале, стално проширују своје листе производа на којима желе да буде жиг 'чуваркућа' ", истакао је он.

Пројекат "Стварано у Србији", који је ПКС заједно са Владом Србије покренула 2020. године, подсетио је он, не обухвата само прехрамбени сектор, иако је ту највише "чуваркућа" јер овај жиг користе компаније из различитих индустрија, укључујући грађевинарство, фармацију, текстилну индустрију и многе друге, а у наредном периоду је у плану да се шири и на друге секторе.

Овај пројекат од почетка има циљ да потрошачима омогући да на једноставан начин препознају производе који не само да испуњавају високе стандарде квалитета и заштите животне средине, већ и директно доприносе развоју домаће привреде, очувању радних места и запослености.

"Домаћи произвођачи не опстају сами. Они су део локалних прича које се развијају у фабрикама, пољима и радионицама широм Србије. Сваки њихов напредак значи и нова радна места. Људи који зарађују производећи овде троше тај новац на друге домаће робе и услуге, што омогућава економији да расте у круговима. Ово није апстрактна теорија", рекао је он.

Додао је да подаци показују да је продаја српских пољопривредних производа порасла за 7,5 одсто, док све више артикала на полицама носи локални печат и да тај раст није случајност, већ да почива на поверењу потрошача који све чешће цене свежину, транспарентан ланац снабдевања и већу контролу над процесом производње.

Према његовим речима, једнако је важан и еколошки аспект, пошто домаће воће, поврће или производи од меса не морају, како је рекао, да пређу пола планете да би стигли до стола.

"Краћи пут од њиве до продавнице значи мање емисије гасова, мању потребу за конзервансима и већу сигурност за крајњег купца. Све се ово преточи у здравију исхрану, очувану природу и оздрављење локалног екосистема, а још један циљ који сам пројекат 'Чуваркућа' има јесте и заштита животне средине", истакао је Живановић.

Као веома важно је навео и то што "чуваркућа" не припада само великим брендовима него и иноватори, мала предузећа и занатске радње имају прилику да се истакну и равноправно конкуришу на тржишту.

Према његовим речима, важно је да куповина домаћег не буде само одлука вођена ценом или навиком већ свестан потез који значи подршку онима који у Србији стварају нова решења, квалитет и стабилност.

Извор:
Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар