Ланац супермаркета обмањивао потрошаче огласима о снижењима ПРВО ПОВЕЋАВАЛИ ЦЕНУ, ПА ЈЕ ОНДА СНИЖАВАЛИ УЗ РЕКЛАМУ
Немачки ланац супермаркета Алди Суд обмањивао је потрошаче огласима о снижењима, закључио је Еуропски суд, прихвативши аргументе Немачког центра за саветовање потрошача.
Снижења у огласима “морају се израчунавати” на темељу најниже цене у претходних 30 дана, подсетио је Европски суд у саопштењу објављеном у четвртак.
Центар за саветовање потрошача у немачкој савезној земљи Баден-Виртенбергг уложио је жалбу на промотивну недељну брошуру којом је Алди Суд оглашавао банане и ананасе уз наслов “Најбоља цена у Немачкој”.
У огласу за ананас истакнута је цена од 1,49 евра по комаду, уз прецртани износ од 1,69 евра, уз напомену, исписану ситним словима и бројкама, да је у претходних 30 дана најнижа цена износила 1,39 евра.
То значи да је била нижа од оне истакнуте крупним бројкама, закључио је суд.
Центар за саветовање потрошача нагласио је и да није довољно само навести најнижу цену, позивајући се на прописе Европске уније, и суд се с тим сложио.
Прописи забрањују да се цене подигну и потом снизе и да се такав потез представља као снижење, поручили су судије Европског суда, истакавши да се тиме жели спречити обмањивање потрошача.
Европски суд донео је прелиминарну пресуду и предмет се сада враћа немачком суду који треба да га спроведе у дело.