Lanac supermarketa obmanjivao potrošače oglasima o sniženjima PRVO POVEĆAVALI CENU, PA JE ONDA SNIŽAVALI UZ REKLAMU
Nemački lanac supermarketa Aldi Sud obmanjivao je potrošače oglasima o sniženjima, zaključio je Europski sud, prihvativši argumente Nemačkog centra za savetovanje potrošača.
Sniženja u oglasima “moraju se izračunavati” na temelju najniže cene u prethodnih 30 dana, podsetio je Evropski sud u saopštenju objavljenom u četvrtak.
Centar za savetovanje potrošača u nemačkoj saveznoj zemlji Baden-Virtenbergg uložio je žalbu na promotivnu nedeljnu brošuru kojom je Aldi Sud oglašavao banane i ananase uz naslov “Najbolja cena u Nemačkoj”.
U oglasu za ananas istaknuta je cena od 1,49 evra po komadu, uz precrtani iznos od 1,69 evra, uz napomenu, ispisanu sitnim slovima i brojkama, da je u prethodnih 30 dana najniža cena iznosila 1,39 evra.
To znači da je bila niža od one istaknute krupnim brojkama, zaključio je sud.
Centar za savetovanje potrošača naglasio je i da nije dovoljno samo navesti najnižu cenu, pozivajući se na propise Evropske unije, i sud se s tim složio.
Propisi zabranjuju da se cene podignu i potom snize i da se takav potez predstavlja kao sniženje, poručili su sudije Evropskog suda, istakavši da se time želi sprečiti obmanjivanje potrošača.
Evropski sud doneo je preliminarnu presudu i predmet se sada vraća nemačkom sudu koji treba da ga sprovede u delo.