НОВИ УДАР НА ЏЕП Поједини ресторани у Лондону увели обавезну минималну потрошњу! ДА ЛИ ОВАЈ ТРЕНД СТИЖЕ И ДО НАС
Дуг је прошао период када сте могли да са друштвом наручите најјефтиније јело на менију и уживате у атмосфери елитног ресторана.
Нови тренд који преплављује престоничке ресторане налаже да гости морају унапред да прихвате одређени минимални трошак по особи.
Ова пракса доспела је у центар пажње када је ресторан Gymkhana, носилац две Мишленове звездице, објавио да сваки гост мора да потроши најмање 100 фунти (око 121 евро) на вечеру.
Луксуз долази с ценом
Gymkhana није једини ресторан који је увео ово правило. Индијски ресторан Chutney Mary захтева минималну потрошњу од 60 фунти (око 73 евра), док Хутонг у згради The Схард тражи 80 фунти (око 97 евра). Најскупљи праг поставио је ексклузивни суши ресторан Араки у Мејферу, где гости морају да потроше најмање 300 фунти (око 364 евра).
Поред ових правила, расте и број ресторана који траже депозит приликом резервације, често у износу од 20 фунти (око 24 евра) по особи.
Борба против лажних резервација
Разлог за увођење ових мера је, према речима власника ресторана, велики број отказивања и лажних резервација. Gymkhana је за Financial Times објаснила да су након освајања Мишленових звездица преплављени ботовима и сајтовима за препродају резервација.
Сличан проблем већ дуго мучи индустрију концерата, где препродавци масовно резервишу места у популарним ресторанима, а затим их продају онима који су спремни да плате више.
Поред ботова, ресторани се суочавају и с навиком гостију да резервишу више ресторана за исти датум, а затим изаберу само један или уопште не дођу. У ситуацији када трошкови закупа, енергије и намирница расту, ресторани не могу да приуште празне столове, преноси Бизпортал.
Хоће ли се тренд проширити?
Иако оваква пракса може бити корисна за ексклузивне ресторане с великом потражњом, није погодна за локалне ресторане који се ослањају на сталне госте и пријатељску атмосферу.
Најбољи ресторани су они у којима гости могу да се опусте и уживају у храни, не размишљајући о томе да су део хладне трансакције новца за услугу. Да ли ће овај тренд дугорочно опстати, остаје да се види, пише Еуроњуз бизнис.