(ВИДЕО) ОВАКО НАС ВАРАЈУ! Ево на чега треба да обратите пажњу при куповини половњака ПОПРАВКЕ ПАПРЕНО КОШТАЈУ
Према carVertikal-у, највећој европској компанији за прикупљање података о половним аутомобилима, сама превара са бројачем километара кошта купце у Европи милијарде евра.
С обзиром да већина Хрвата углавном купује половне аутомобиле, један корисник популарне друштвене мреже Редит затражио је савет о куповини половњака.
– Ускоро планирам да купим ауто до седам хиљада евра. Гледао сам ВВ голф 7 1.6 ТДИ караван и БМВ Е90 320Д. Оба аутомобила имају 300к+ километара, па сам се питао да ли сте купили ауто са толико километара и да ли би требало да будете спремни за неочекиване трошкове и замену делова – објавио је он.
Објаснио је да је имао ауди А4 2009-10 2.7 ТДИ.
– Када сам га купио, на сату је писало 193.000 пређених километара (2021). Реалност је следећа, 2014. увезено са 348.000 км, 2019. на техничком је имао 240.000, а 2020. враћен на 127.000, да би га ја купио са 197.000. Тако да је у стварности прешао више од 500.000 км. Знао сам да је скидана километража, али баш оволико, нисам очекивао. Иначе, ауто је био без грешке, нити кап уља није трошио, направио са њим 20-ак хиљада за четири месеца без иједног квара. Ако је ауто добро одржаван, нису битни километри – поручио је један коментатор.
Много тога може поћи наопако
– Да, купио сам ауто са скоро 300 хиљада, али је био добро очуван. Имао сам само један мањи квар. Дизели би генерално требало да могу да постигну још више километара, али много тога може да пође по злу још од претходног власника од којег пуно тога и зависи, односно, како је он гледао на њега. Неки људи, када им аутомобили дођу до те километраже, већ се постарају да их минимално одржавају јер ће их ускоро продати, а неко други ће их купити – тврди други коментатор.
Корисник Редита поручио је да је за европске дизелаше нормално да пређу 500-600 хиљада уколико се уредно одржавају и нормално возе.
– Нису ретки примерци који пређу и преко милион. Километри су мање битна ставка. Радије бих купио ауто који има 300 км углавном на ауто-путу, него ауто које има 150, а да је вожено већински по граду. Лим, интеријер, стање мотора и механичких делова и електронике су много битнији од бројке на сату – казао је он.
Проверите пре куповине
– До те километраже власник се већ доста променио, а вероватно је и одрађен велики сервис. Ако је редовно сервисиран – нема проблема. С друге стране, због старости се покваре пластични делови, црева, копче и друге ситнице. Пре куповине треба проверити о каквом се акумулатору ради, да ли се добро пуни, делови вешања, амортизери коментатор.
– Купио сам е90 пре три године са 263.300 км, дијагностика је показала да је прешао преко 550.000. После месец променио сам каишеве, све што иде напред, водене пумпе, светлосни модул, АБС прстенове, стабилизаторе, рамена, амортизере и након што сам све променио, возим га 50,60 хиљада пута годишње. Никада више не бих купио BMW, радије бих узео VW, јер су његови делови доступни – закључио је корисник Редита.
(BiznisKurir/Dnevno.hr)