(ФОТО) 400 РАДНИКА РАДИ У ТРИ СМЕНЕ! Нови ауто-пут од Прељине до Пожеге улази у завршну фазу ИЗВЕДЕНО ВИШЕ ОД 86 ОДСТО РАДОВА
ПОЖЕГА: Једна од кључних саобраћајних деоница за житеље Западне Србије свакако је изградња ауто-пута од Прељине до Пожеge који улази у завршну фазу.
Мештани подјеличких села не могу да ишчекају када ће се провозати новим тунелима који ће им олакшати свакодневно функционисање.
“Кад из Чачка до Лучана морам преко Мирковице одмах ме заболи глава. Пут је у лошем стању, нико ништа није улагао у ту инфраструктуру деценијама уназад. Пуно кривина, рупа, тешко је њим ићи и преко зиме и преко лета. Сада кад се отвори ова деоница, стизаћемо за десетак минута, а иначе се возимо око 40 минута”, рекао је за РИНУ мештанин Раде Јанковић.
До сада је изведено више од 86 одсто предвиђених радова на поддеоници четири, која спаја тунеле Лаз и Муњино брдо. У тунелу Лаз завршени су сви грађевински и радови на електромашинском опремању тунела. На радном задатаку је око 400 радника, који раде у три смене.
“Радови се изводе по планираној динамици и без већих грађевинских проблема. Када се радови у тунелским цевима заврше до одређеног степена који не омета монтажу електро-машинске опреме, приступа се уградњи опреме. Очекује се пуштање под стални напон за електроенергетско напајање које је предуслов за почетак, такозваних функционалних испитивања којима се проверавају сви системи електроенергетског напајања, телекомуникациони системи и системи за аутоматско управљање”, рекао је шеф надзора, инжењер Владимир Петровић.
У десној цеви тунела Муњино брдо у току су радови на завршетку секундарне подграде и изградњи кабловских канала испод пешачких стаза кроз које се монтирају носачи за различите врсте инсталација.
“У левој тунелској цеви у току су преостали радови на примарној подгради, подножним сводовима”, истиче Петровић.
Деоница од Паковраћа до Пожege дужине је 19,5 километара и рад на њој је веома сложен јер се управо на њој налазе два веома дуга тунела Лаз - 2.850 метара, и Муњино брдо - 2.740 метара.
Терен на ком се ради је изузетно тежак, тако да су рокови за завршетак радова померени, а према последњим најавама требало би да буде готова и пуштена у саобраћај на Видовдан.