ЕВРОПСКА АУТОИНДУСТРИЈА У ВЕЛИКОМ ШКРИПЦУ Да ли је на помолу мегасавезништво три аутомобилска гиганта?
Компанија Стелантис, произвођач аутомобилских брендова пежо, ситроен, фијат и опел, остала је у понедељак без 14 одсто вредности на миланској и паришкој берзи. Фолксваген је изгубио нешто више од два одсто, BMW и Мерцедес око три одсто.
У Европи је и у првих шест месеци ове године продато 15 одсто мање аутомобила него лани, а ни глобално европским произвођачима не цветају руже.
Стелантис се бори са разочаравајућом продајом аутомобила, посебно у САД, где фијат, алфа и крајслер скупљају прашину у салонима. У Италији, Стелантис губи драматично. У септембру је у земљи продато 11 одсто мање аутомобила него у истом месецу прошле године, а Стелантис је забележио продајни минус већи од 30 одсто.
Конгломерат брендова изгубио је више од 40 милијарди евра вредности у шест месеци, а компанија је већ најавила да ће зауставити производњу новог електричног Фиата 500 у Торину барем до новембра, а поново се појављују и гласине о могућем партнерству или чак спајању са француским произвођачем Реноом.
Раније ове године, већ се увелико спекулисало о далекосежној сарадњи ове две компаније, али у Паризу и у Торину гласине су увек демантоване.
Истеком уговора извршног директора Стелантиса, Карлоса Тавареша, 2026. године, компанија тражи наследника, а највише се помиње име Луке де Меа.
Актуелни директор Реноа и председник АЦЕА, Де Мео, инсистира на сарадњи европских произвођача аутомобила како би се смањили трошкови, како би се носили са кинеском конкуренцијом и како би се испунили европски захтеви за емисију штетних гасова.
Залагао би се за својеврсни модел Ербаса за аутомобилску индустрију - спајање Стелантиса и Реноа могло би да буде први корак у паневропској сарадњи, а на сајму аутомобила у Паризу планиран је састанак између Карлоса Тавареша (Стелантис), Луке де Меа и и извршног директора BMW-а, Оливера Ципсеа.
Према италијанском листу "Il Sole 24", могуће мегасавезништво ове три компаније биће предмет разговора.