Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

(ФОТО) ДО ПРОБИЈАЊА ТУНЕЛА МУЊИНО БРДО ЈОШ САМО 100 МЕТАРА: Ово су слике са једног од највећих градилишта у Србији (ФОТО)

04.11.2024. 11:19 11:25
Пише:
тунел
Фото: РИНА

ЧАЧАК / ЛУЧАНИ / ПОЖЕГА: Ауто–пут Милош Велики најзначајнија је саобраћајница у западној Србији која повезује Моравички и Златиборски округ.

Тренутно су најинтензивнији радови на деоници од Паковраћа до Пожеге која се сматра једном од најзахтевнијих јер пролази кроз брдовит терен, а више од трећине овог дела ауто-пута је на мостовима и у тунелима.

Ова деоница дугачка је 19, 5 километара али је конфигурација терена значајно утицала на динамику радова. Тунел Лаз кроз планину Јелицу је пробијен и у његовој унутрашњости у току су електро–машински радови.

Тунел Лаз је физички завршен сада већ, у смислу да су изведени грађевински радови, да је опрема монтирана, преко 98 одсто.

тунел
Фото: РИНА

„Међутим, тај остатак се односи на функционална испитивања и пробе којима се сви системи који су уграђени тестирају и доказује се њихова исправност. Тек тада тунел може да добије дозволу за пуштање у рад”, казао је за РИНУ руководилац стручног надзора Владимир Петровић.

А када се изађе из тунела Лаз следи 7, 5 километара до улаза у тунел Муњино брдо. Та је деоница захваљујући терену кроз који пролази захтевала примену свих могућих инжињерских конструкција, а на тој траси налази се чак 16 мостова и петља Лучани.

Од укупно 7, 5 километара тренутно је око пет километара ове деонице под два носећа слоја асфалта а на преосталом делу до петље Лучани изводе се радови на коловозној конструкцији, тампонски слојеви и врло брзо ће уследити асфалтирање и тог дела.

„Од укупно 16 мостова углавном су сви завршени, преостали су само завршни радови као што су уређење пешачких стаза и постављање ограда”, рекао је одговорни надзор за трасу Иван Пунишић.

туне
Фото: РИНА

И петља Лучани је у завршној фази и на њој се тренутно изводе асфалтни радови а након завршетка тих радова биће постављена наплатна станица.

Тунел Муњино брдо посебна је и најзахтевнија прича. Десна цев недавно је пробијена, док је у левој остало још око 100 метара, али специфична геологија захтева да радови спорије напредују.

У питању је таква стена која не може да се минира већ се копа багером и мањи је корак ископа, у таквим ситуацијама увек постоји опасност од обрушавања, па се примењују додатне мере.

На овом великом градилишту радови су, кажу извођачи, убачени у „пету брзину” и комплетан завршетак очекује се на Видовдан следеће године.

Извор:
РИНА
Пише:
Пошаљите коментар