ЧЕТВРТИ ТРИЈУМФ У ПОСЛЕДЊИХ ПЕТ ТРКА Ферштапен славио на Великој награди Кине

Возач Ред Була Макс Ферштапен победник је Велике награде Кине, пете трке у овогодишњој сезони Формуле 1.
1
Фото: Tanjug (AP Photo/Andy Wong)

Троструки узастопни светски шампион дошао је до четврте победе на пет трка ове сезоне, пошто је славио са више од десет секунди предности у односу на Ланда Нориса у Мекларену, док је на трећем месту завршио други возач Ред Була Серхио Перез.

Ферштапен је уписао 58. победу у каријери и потврдио да је главни фаворит да освоји четврту титулу светског првака у низу. Холанђанин на челу генералног пласмана сад има 110 бодова, а прати га Перез са 85.

Макс Ферштапен рекао је да је задовољан победом и да је уживао јер је током читавог викенда у Шангају био брз.

- Сјајан је осећај. Читавог викенда сам био невероватно брз. Било је уживање возити болид на свакој врсти гума. Преживели смо рестарте трке и болид је практично био као на шинама и могао сам да радим шта год сам хтео. Сјајно је искусити овакве викенде и фантастично је остварити ово што смо постигли овог викенда - рекао је Верстапен после трке.

Ферштапен је био без премца током целе трке, на којој је водио готово све време, уз изузетак периода приликом првих одлазака у бокс. Перес му је дуго био први пратилац, али се то променило после два изласка безбедносног возила на стазу – прво се Валтери Ботас зауставио на незгодном месту, да би потом Ленс Строл изазвао велики инцидент.

Возач Астон Мартина је на половини трке, приликом рестарта пошто је уклоњен Ботасов болид, ударио право у потпуно недужног Данијела Рикарда у болиду РБ тима. Канађанин је због тога кажњен са 10 секунди, док је Рикардо морао да се повуче из трке, пошто је у време инцидента одустао и његов тимски колега Јуки Цунода.

Изласке безбедносног возила на стазу готово сви возачи су искористили за замену пнеуматика, а управо тако је Норис успео да победи Переза. Мексиканац је у појединим тренуцима успевао да смањи разлику, али је возач Мекларена у последњих десетак кругова успео да устали свој ритам и обезбеди другу позицију и свој најбољи резултат ове сезоне. Њих двојицу је на крају делило око пет секунди.

Најбољу тројицу следио је двојац Ферарија – Шарл Леклер и Карлос Сајнц, испред Џорџа Расела у Мерцедесу и двоструког светског шампиона Фернанда Алонса. Возач Астон Мартина је после старта био други, али није дуго могао да се одупире нападима Переза и Нориса и имао је другачију тактику од осталих, са једним заменом пнеуматика више, али није могао боље од седме позиције. Осми је био Оскар Пјастри у другом Мекларену, испред седмоструког светског шампиона Луиса Хамилтона, који је стартовао са 18. позиције, а последњи бод припао је Нику Хилкенбергу у болиду Хаса.

Оно што је обележило трку у Кини свакако је и чињеница да се први пут на старту нашао један домаћи возач – Гуању Џоу, који је у болиду Кик Заубера заузео 13. место.

Овогодишњи шампионат Формуле 1 наставља се Великом наградом Мајамија од 3. до 5. маја.

EUR/RSD 117.1131
Најновије вести