КАКО РЕМОНТ РАФИНЕРИЈЕ И СВЕТСКИХ ЦЕНА УТИЧЕ НА ДОМАЋЕ ТРЖИШТЕ Горива ће бити за све резервоаре, увоз дизела све мањи

Цена нафте на берзама протеклих месец дана није се много мењала и од почетка фебруара до сада барел се кретао у распону од 80 до 83 долара, а сада се та количина приближила износу од готово 84 долара.
1
Фото: Дневник

По речима генералног секретара Удружења нафтних компанија Србије Томислава Мићовића, раст цена сирове нафте и деривата не мора да се одрази на цене горива на пумпама, пошто цена нафте у свету има одложено дејство.

- Цена нафте има одложено дејство на цене горива на пумпама, односно до промена не долази одмах -  каже Мићовић. -  На цену горива, заправо, утичу берзанске контракције деривата нафте и оне могу имати потпуно другачији тренд.  

Он је указао да у Рафинерији нафте у Панчеву почиње ремонт, као и да су спремне залихе којима ће се снабдевати тржиште.

Фото: Дневник

- Ово је планирани ремонт и слично је свугде у свету јер су рафинерије веома сложена  постројења и морају с времена на време да се зауставе како би се заменили или поправили неки делови који већ показују симптоме за замену, али се доста тога ради и превентивно - нагласио је Мићовић. 

 


Све више пуњача за електричне аутомобиле

У Србији је све више пуњача за електричне аутомобиле, а Томислав Мићовић каже да се на побољшању те инфраструктуре ради већ дуже време и то не због новог закона, који је донео ту обавезу, већ због захтева тржишта.

- Многе бензинске пумпе имају озбиљне пуњаче на својим објектима и њихов број се из дана у дан повећава - каже Мићовић. - Међутим, бензинске станице на ауто-путу су једини већ изграђени објекти којима се намеће обавеза уградње пуњача и то у року од две године, када буде донет подзаконски акт. Сви други нови објекти морају да уграђују пуњаче. Значи, нови резиденцијали објекти, нове пословне зграде мораће да имају пуњаче за електричне аутомобиле.  
 


 

Фото: Дневник

По његовим речима, понуда дизел горива и бензина на домаћем тржишту је добра, а осим дизел горива које се производи у Србији, ово гориво се и увози и проценат увезених количина мења. 

- Удео количина дизел горива које се увози у укупној потрошњи дизел горива у Србији у последњих пет година се мењао па је тако 2019. године удео увозног дизела захватао око трећине потребних количина, а 2023. године је то било до 20 одсто. Ти проценти се мењају јер је реч о тржишту и све док тржишни механизми функционишу, то је добро за потрошача јер нико не може да наметне увозни дизел уколико нема могућности да се он прода на домаћем тржишту - уколико није конкурентан. То је добар корективни и конкурентски фактор за потрошаче. Бензин се нешто мање увози и удео увозног бензина у укупној потрошњи овог горива на нашем тржишту не прелази 15 одсто. Бензин је, генерално, дериват кога увек има довољно на свим тржиштима јер се дизелом опредељује укупна прерада и потребе тржишта, а бензин долази ту успут као производ - истакао је Мићовић.     

Д. Млађеновић
Фото: Дневник

EUR/RSD 117.1015
Најновије вести