У Шиду у плану брза пруга и обилазница
Неколико великих пројеката у области саобраћајне инфраструктуре биће реализовано у наредном периоду у Шиду, сремском месту које важи за једно од најважнијих путних и железничких чворишта не само у Војводини, већ и у читавој земљи.
Да су ти пројекти извесни потврдио је и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић приликом обиласка државног пута у Моровићу, чија реконструкција, у дужини од пет километара, се приводи крају. Пут је значајан јер повезује излаз с аутопута Београд - Шид који се протеже све до Републике Српске и Хрватске.
Весић је истакао да се поред ауто-путева и брзих саобраћајница, које су најважније, посебан значај придаје изградњи и обнови локалних путева.
- Потребно је улагати у локалне путеве, јер они чине мештанима живот конфорнијим. Зато смо на захтев председника општине Шид обновили пут дужине пет колиметара, од центра Моровића до уласка у Шид, на тај начин овим људима обезбедили да могу брзо да дођу до Шида и да имају коловоз какав треба да имају људи у 21.веку - рекао је Весић додао да ће бити настављена обнова локалних саобраћајница.
Према његовим речима Шид би требао добити и обилазницу, која је прескупа, па ће, како је објаснио, она бити део европског пројекта - проширења граничног прелаза Шид и са српске и са хрватске стране.
- Желимо да изградњом праве обилазнице омогућимо да сав теретни саобраћај изместимо из центра Шида. То је пројекат који се чека веома дуго и који сам покренуо и у наредних годину или две имаћемо прве резултате - објаснио је Весић.
Према најавама у Шиду ће се већ ове године радити још неколико путева, али је најважније то што је измештен транзитни саобраћај, односно камиони из иностранства.
- Инострани камиони, у транзиту, силазили су са аутопутева да би уштедели на путарини и возили локалним путевима које су уништавали, дакле они су фактички „бежали” са Батроваца и долазили у Шид - рекао је Весић. - Пре две седмице Влада је донела одлуку којом су одређени транзитни коридори за стране камионе и они више не смеју да силазе са ауто-пута, што за Шид значи да морају да иду на прелаз Батровци. Допустили смо да овде пролазе само камиони са српским и хрватским таблицама, чиме смо битно растеретили Шид.
Међу важне пројекте убраја се и обнова пруге Београд - Шид, која ће се наставити ка Загребу, Љубљани и Бечу и Венецији.
- Тај пројекат, чија је израда у току, ће бити готов у октобру - казао је Весић. - Возови ће јурити 200 километара на сат, чиме ће Шид бити на брзој прузи, која ће бити део пруге која ће повезивати Београд, Загреб, Љубљану, Беч и Венецију, што пре неколико година нико није могао ни да замисли. Када завршимо пројекат, у октобру, почећемо преговоре о реализацији. Идем у Брисел да разговарам са министрима транспорта Италије, Аустрије, Словеније и Хрватске и комесарком за транспорт, јер је то наша заједничка пруга и тражићемо гарант од Европске уније, јер је и у интересу Европе изградња те пруге и то је гаранција да ће се та пруга и изградити.
Председник општине Шид Зоран Семеновић је за „Дневник" истако да је пођенако улагања државе у сва места, као и искоришћавање потенцијала које имају мала места је кључно за развој земље.
- Сви ти пројекти су изузетно значајни за нашу општину, а пре свега ће утицати на квалитет живота мештана - рекао је Семеновић. - Теретни саобраћај је ипак највећи проблем у Шиду и околним селима. Тако на пример када је гужва на граничном прелазу Батровци, када су колоне дуге по пет или шест километара и када је задржавање по осам сати, возила се преусмеравају на гранични прелаз Шид. Један од најоптерећенијих путева је Шид - Гибарац - Бачинци - Кукујевци, где је коловоз потпуно пропао и то је дефинитивно пројекат који ћемо убрзо морати да урадимо заједничким снагама.
С. Ковач
Семеновић: Важна железничка петља
Једна од највећих железничких петљи у земљи налази се у Шиду, пошто на тој станици локомотиве преузимају композице и товар и даље настављају пут ка Загребу, Љубљани Ријеке и Беча. Како је казао Семеновић најава да ће се Шид наћи на брзој прузи је значајна не само за ту општину већ и за читаву Србију.
- Брза пруга би била пун погодак јер би путници за 45 минута стизали до Београда, а осим тога велики број људи долази у Шид транзитно из Хрватске и Републике Српске - истакао је Семеновић. - Постоји и идеја да се обнови и и оспсоби за путнчки саобраћај пруга Шид - Бијељина која није у функцији петнаестак година. Тиме бисмо добили директну линију и везу са Републиком Српском и олакшали путовање многима.