U Šidu u planu brza pruga i obilaznica
Nekoliko velikih projekata u oblasti saobraćajne infrastrukture biće realizovano u narednom periodu u Šidu, sremskom mestu koje važi za jedno od najvažnijih putnih i železničkih čvorišta ne samo u Vojvodini, već i u čitavoj zemlji.
Da su ti projekti izvesni potvrdio je i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić prilikom obilaska državnog puta u Moroviću, čija rekonstrukcija, u dužini od pet kilometara, se privodi kraju. Put je značajan jer povezuje izlaz s autoputa Beograd - Šid koji se proteže sve do Republike Srpske i Hrvatske.
Vesić je istakao da se pored auto-puteva i brzih saobraćajnica, koje su najvažnije, poseban značaj pridaje izgradnji i obnovi lokalnih puteva.
- Potrebno je ulagati u lokalne puteve, jer oni čine meštanima život konfornijim. Zato smo na zahtev predsednika opštine Šid obnovili put dužine pet kolimetara, od centra Morovića do ulaska u Šid, na taj način ovim ljudima obezbedili da mogu brzo da dođu do Šida i da imaju kolovoz kakav treba da imaju ljudi u 21.veku - rekao je Vesić dodao da će biti nastavljena obnova lokalnih saobraćajnica.
Prema njegovim rečima Šid bi trebao dobiti i obilaznicu, koja je preskupa, pa će, kako je objasnio, ona biti deo evropskog projekta - proširenja graničnog prelaza Šid i sa srpske i sa hrvatske strane.
- Želimo da izgradnjom prave obilaznice omogućimo da sav teretni saobraćaj izmestimo iz centra Šida. To je projekat koji se čeka veoma dugo i koji sam pokrenuo i u narednih godinu ili dve imaćemo prve rezultate - objasnio je Vesić.
Prema najavama u Šidu će se već ove godine raditi još nekoliko puteva, ali je najvažnije to što je izmešten tranzitni saobraćaj, odnosno kamioni iz inostranstva.
- Inostrani kamioni, u tranzitu, silazili su sa autoputeva da bi uštedeli na putarini i vozili lokalnim putevima koje su uništavali, dakle oni su faktički „bežali” sa Batrovaca i dolazili u Šid - rekao je Vesić. - Pre dve sedmice Vlada je donela odluku kojom su određeni tranzitni koridori za strane kamione i oni više ne smeju da silaze sa auto-puta, što za Šid znači da moraju da idu na prelaz Batrovci. Dopustili smo da ovde prolaze samo kamioni sa srpskim i hrvatskim tablicama, čime smo bitno rasteretili Šid.
Među važne projekte ubraja se i obnova pruge Beograd - Šid, koja će se nastaviti ka Zagrebu, Ljubljani i Beču i Veneciji.
- Taj projekat, čija je izrada u toku, će biti gotov u oktobru - kazao je Vesić. - Vozovi će juriti 200 kilometara na sat, čime će Šid biti na brzoj pruzi, koja će biti deo pruge koja će povezivati Beograd, Zagreb, Ljubljanu, Beč i Veneciju, što pre nekoliko godina niko nije mogao ni da zamisli. Kada završimo projekat, u oktobru, počećemo pregovore o realizaciji. Idem u Brisel da razgovaram sa ministrima transporta Italije, Austrije, Slovenije i Hrvatske i komesarkom za transport, jer je to naša zajednička pruga i tražićemo garant od Evropske unije, jer je i u interesu Evrope izgradnja te pruge i to je garancija da će se ta pruga i izgraditi.
Predsednik opštine Šid Zoran Semenović je za „Dnevnik" istako da je pođenako ulaganja države u sva mesta, kao i iskorišćavanje potencijala koje imaju mala mesta je ključno za razvoj zemlje.
- Svi ti projekti su izuzetno značajni za našu opštinu, a pre svega će uticati na kvalitet života meštana - rekao je Semenović. - Teretni saobraćaj je ipak najveći problem u Šidu i okolnim selima. Tako na primer kada je gužva na graničnom prelazu Batrovci, kada su kolone duge po pet ili šest kilometara i kada je zadržavanje po osam sati, vozila se preusmeravaju na granični prelaz Šid. Jedan od najopterećenijih puteva je Šid - Gibarac - Bačinci - Kukujevci, gde je kolovoz potpuno propao i to je definitivno projekat koji ćemo ubrzo morati da uradimo zajedničkim snagama.
S. Kovač
Semenović: Važna železnička petlja
Jedna od najvećih železničkih petlji u zemlji nalazi se u Šidu, pošto na toj stanici lokomotive preuzimaju kompozice i tovar i dalje nastavljaju put ka Zagrebu, Ljubljani Rijeke i Beča. Kako je kazao Semenović najava da će se Šid naći na brzoj pruzi je značajna ne samo za tu opštinu već i za čitavu Srbiju.
- Brza pruga bi bila pun pogodak jer bi putnici za 45 minuta stizali do Beograda, a osim toga veliki broj ljudi dolazi u Šid tranzitno iz Hrvatske i Republike Srpske - istakao je Semenović. - Postoji i ideja da se obnovi i i ospsobi za putnčki saobraćaj pruga Šid - Bijeljina koja nije u funkciji petnaestak godina. Time bismo dobili direktnu liniju i vezu sa Republikom Srpskom i olakšali putovanje mnogima.