Школа у Суботици још пре годину дана предвиђена за гашење
СУБОТИЦА: У протеклих неколико дана суботичка јавност је узбуркана предлогом да се угаси ОШ „Милош Црњански“. Тим поводом родитељи су се обратили и градоначелнику Суботице, одржали су протест у школи и покренули кампању на друштвеним мрежама да се школа не угаси.
Међутим, у локалној самоуправи кажу да се још пре годину дана знало да је управо школа ОШ „Милош Црњански“ предложена за рационализацију и да је о одлуци обавештен директор школе, као и Савет родитеља.
Међутим, проблем је настао јер нико није обавестио родитеље деце која похађају ОШ „Милош Црњански“ и њих око 250 окупило се у дворишту школе 04.јуна у знаку протеста.
„Апелујемо на све надлежне појединце и институције да се ОШ „Милош Црњански“ не зантвори.Интерес деце је једини мотив нашег организовања и ми родитељи имамо поверење у локалну самоуправу и очекујемо од ње да одбаци намеру затварања школе“, рекао је на протесту представник родитеља Дражен Марић.
Секретарка секретеријата за друштвене делатности, Јасмина Стевановић објаснила је да критеријуми којима су се руководиле стручне службе били су усмерени према нерационалним школама и анализом стања утврђено је да је прва таква ОШ Милош Црњански, јер имају мање од 400 ученика, при чему у њиховој непосредној близини (радијусу мањем од 2 км) постоји још једна централна школа, а немају решен имовинско правни статус.
„ Највећи пример нерационалности су ОШ „Милош Црњански“ са 355 ученика и ОШ „Јован Микић“ са 481 учеником. Ове две школе деле исто двориште. На основу члана 107. Закона о основама система образовања и васпитања , преложени модел оптимизације у Суботици подразумевао би престанак рада ОШ „Милош Црњански“ - припајање и пренамена објекта који је користила школа. ОШ „Милош Црњански. Ученици у школи која се укида, имају право да наставе започето образовање и васпитање у другој установи коју родитељи одаберу.“, Секретарка секретеријата за друштвене делатности, Јасмина Стевановић.
Стевановић даље објашњава да локална самоуправа нема ингиренције о отварању или затварању школа, него ресорно министарство, а да локална самоуправа израђује предлог Акта о мрежи јавних основних школа на територији Града Суботице. Сагласност на акт даје Аутономна Покрајина Војводина, након усвајања на седници Скупштине града Суботице.
“Локална самоуправа ће се максимално трудити да запослени и ученици не буду оштећени приликом припајања другој школи. Такође, Локална самоуправа ће у договору са надлежнима у ресорном министарству учинити све што је у њеној ингеренцији да наставници запослени у ОШ„Милош Црњански“ не остану без норме. У Суботици је очигледан недостатак простора за средње и предшколско образовање. Намера Локалне самоуправе је да се уради пренамена простора ОШ „Милош Црњански“, искључиво у образовне сврхе. Средња Економска школа „Боса Милићевић“ изводи васпитно-образовни процес у простору који припада Јеврејској оштини, а школа нема фискултурну салу, те ученици немају адекватне услове за извођење часова физичког васпитања. Осим тога, Економска школа „Боса Милићевић“ изводи наставу у згради која припада Јеврејској општини и Град Суботица на годишњем нивоу плаћа закуп у износу од 2.090.000,00 динара.Укупни материјални трошкови за Економску школу „Боса Милићевић“ за 2017. годину су 9, 8 милиона. Пресељење школе из неадекватног школског објекта, створило би уштеду, како у буџету Локалне самоуправе, тако и у погледу комуналних трошкова и одржавања објекта“, објаснила је Стевановић.
Одлука о акту о мрежи јавних основних школа на територији Града Суботице још није била предмет расправе на седници Градског већа Града Суботице.
„Потпуно разумемо бригу родитеља који, обзиром да нису били обавештени, из њиховог угла јесу стављени у пат позицију, али то је задатак руководства школе а не локалне самоуправе. Интерес деце ни на који начин не би био угрожен обзиром да се у истом дворишту налази друга школа, само више не би имали привилегију коју су до сада није имало 8 хиљада ђака у градским школама који иду у две смене. Заједнички задатак локалне самоуправе, наставника и родитеља је да што безболније деца превазиђу прелазак у другу школу, и да пронађемо модел по коме би велика вечина деце која пређу задржала своје учитељице“, каже Јасмина Стевановић.
С.Иршевић