Škola u Subotici još pre godinu dana predviđena za gašenje
SUBOTICA: U proteklih nekoliko dana subotička javnost je uzburkana predlogom da se ugasi OŠ „Miloš Crnjanski“. Tim povodom roditelji su se obratili i gradonačelniku Subotice, održali su protest u školi i pokrenuli kampanju na društvenim mrežama da se škola ne ugasi.
Međutim, u lokalnoj samoupravi kažu da se još pre godinu dana znalo da je upravo škola OŠ „Miloš Crnjanski“ predložena za racionalizaciju i da je o odluci obavešten direktor škole, kao i Savet roditelja.
Međutim, problem je nastao jer niko nije obavestio roditelje dece koja pohađaju OŠ „Miloš Crnjanski“ i njih oko 250 okupilo se u dvorištu škole 04.juna u znaku protesta.
„Apelujemo na sve nadležne pojedince i institucije da se OŠ „Miloš Crnjanski“ ne zantvori.Interes dece je jedini motiv našeg organizovanja i mi roditelji imamo poverenje u lokalnu samoupravu i očekujemo od nje da odbaci nameru zatvaranja škole“, rekao je na protestu predstavnik roditelja Dražen Marić.
Sekretarka sekreterijata za društvene delatnosti, Jasmina Stevanović objasnila je da kriterijumi kojima su se rukovodile stručne službe bili su usmereni prema neracionalnim školama i analizom stanja utvrđeno je da je prva takva OŠ Miloš Crnjanski, jer imaju manje od 400 učenika, pri čemu u njihovoj neposrednoj blizini (radijusu manjem od 2 km) postoji još jedna centralna škola, a nemaju rešen imovinsko pravni status.
„ Najveći primer neracionalnosti su OŠ „Miloš Crnjanski“ sa 355 učenika i OŠ „Jovan Mikić“ sa 481 učenikom. Ove dve škole dele isto dvorište. Na osnovu člana 107. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja , preloženi model optimizacije u Subotici podrazumevao bi prestanak rada OŠ „Miloš Crnjanski“ - pripajanje i prenamena objekta koji je koristila škola. OŠ „Miloš Crnjanski. Učenici u školi koja se ukida, imaju pravo da nastave započeto obrazovanje i vaspitanje u drugoj ustanovi koju roditelji odaberu.“, Sekretarka sekreterijata za društvene delatnosti, Jasmina Stevanović.
Stevanović dalje objašnjava da lokalna samouprava nema ingirencije o otvaranju ili zatvaranju škola, nego resorno ministarstvo, a da lokalna samouprava izrađuje predlog Akta o mreži javnih osnovnih škola na teritoriji Grada Subotice. Saglasnost na akt daje Autonomna Pokrajina Vojvodina, nakon usvajanja na sednici Skupštine grada Subotice.
“Lokalna samouprava će se maksimalno truditi da zaposleni i učenici ne budu oštećeni prilikom pripajanja drugoj školi. Takođe, Lokalna samouprava će u dogovoru sa nadležnima u resornom ministarstvu učiniti sve što je u njenoj ingerenciji da nastavnici zaposleni u OŠ„Miloš Crnjanski“ ne ostanu bez norme. U Subotici je očigledan nedostatak prostora za srednje i predškolsko obrazovanje. Namera Lokalne samouprave je da se uradi prenamena prostora OŠ „Miloš Crnjanski“, isključivo u obrazovne svrhe. Srednja Ekonomska škola „Bosa Milićević“ izvodi vaspitno-obrazovni proces u prostoru koji pripada Jevrejskoj oštini, a škola nema fiskulturnu salu, te učenici nemaju adekvatne uslove za izvođenje časova fizičkog vaspitanja. Osim toga, Ekonomska škola „Bosa Milićević“ izvodi nastavu u zgradi koja pripada Jevrejskoj opštini i Grad Subotica na godišnjem nivou plaća zakup u iznosu od 2.090.000,00 dinara.Ukupni materijalni troškovi za Ekonomsku školu „Bosa Milićević“ za 2017. godinu su 9, 8 miliona. Preseljenje škole iz neadekvatnog školskog objekta, stvorilo bi uštedu, kako u budžetu Lokalne samouprave, tako i u pogledu komunalnih troškova i održavanja objekta“, objasnila je Stevanović.
Odluka o aktu o mreži javnih osnovnih škola na teritoriji Grada Subotice još nije bila predmet rasprave na sednici Gradskog veća Grada Subotice.
„Potpuno razumemo brigu roditelja koji, obzirom da nisu bili obavešteni, iz njihovog ugla jesu stavljeni u pat poziciju, ali to je zadatak rukovodstva škole a ne lokalne samouprave. Interes dece ni na koji način ne bi bio ugrožen obzirom da se u istom dvorištu nalazi druga škola, samo više ne bi imali privilegiju koju su do sada nije imalo 8 hiljada đaka u gradskim školama koji idu u dve smene. Zajednički zadatak lokalne samouprave, nastavnika i roditelja je da što bezbolnije deca prevaziđu prelazak u drugu školu, i da pronađemo model po kome bi velika večina dece koja pređu zadržala svoje učiteljice“, kaže Jasmina Stevanović.
S.Iršević