clear sky
4°C
05.11.2024.
Нови Сад
eur
117.0166
usd
107.3645
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Градња брзе пруге затворила путни прелаз у Врбасу, возиће се преко Куле

07.10.2022. 10:24 10:29
Пише:
Фото: Инфраструктура железнице Србије

ВРБАС: У склопу изградње брзе пруге између Новог Сада и Суботице, у Врбасу је од уторка увече затворен путни прелаз.

Уместо овог путног прелаза, на траси брзе пруге биће изграђен нов подвожњак на Куцурском путу, којим ће у потпуности бити денивелисано укрштање железничке и друмске саобраћајнице у овом граду. Припреме за изградњу новог подвожњака су у току, а предвиђено је да измена режима саобраћаја траје до 9. септембра 2023. године, односно све до завршетка изградње подвожњака.

Како је потпуно обустављен друмски саобраћај преко путног прелаза на државном путу II Б реда Врбас – Куцура – Савино Село, друмска возила се преусмеравају на алтернативни пут преко Куле, а постављена је и привремена саобраћајна сигнализација на досадашњем путном прелазу.

Измена режима саобраћаја и постављање саобраћајне сигнализације урађени су у складу са Саобраћајним пројектом организације друмског саобраћаја, који је урадио Саобраћајни институт ЦИП. Са изменом режима саобраћаја сагласили су се и „Путеви Србије“, на основу чега је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало одговарајуће Решење „Инфраструктури железнице Србије“.

Подвожњак у Врбасу гради се у оквиру брзе пруге Нови Сад – Суботица – државна граница (Келебија) и биће један од укупно 49 нових објеката који ће бити изграђени на брзој прузи између Новог Сада и Суботице. Такође, сви путни прелази на брзој прузи биће денивелисани, попут овог у Врбасу.


Вијадукт преко канала

Осим подвожњака и нове железничке станице, у Врбасу ће бити изграђен и нови вијадукт, дуг око 1,6 километара, преко канала Дунав – Тиса – Дунав. Реч је о једном од највећих и најсложенијих грађевинских објеката на траси брзе пруге Нови Сад – Суботица. У току је усаглашавање пројектне документације и након тога се може очекивати скори почетак радова на његовој изградњи.


Врбас ће свакако бити једно од највећих железничких градилишта на траси брзе пруге између Новог Сада и Суботице. Осим подвожњака, биће изграђена и нова, савремена железничка станица у Врбасу, са свим потребним инфраструктурним станичним капацитетима. Нова станица биће удаљена око километар и по од постојеће. Садашња станица Врбас биће реконструисана и коришћена у складу са саобраћајним потребама новог  железничког чвора. Иначе, у станици Врбас у условима градње брзе пруге сада нема путничког железничког саобраћаја.

Железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице  обустављен је 7. априла ове године, а уговорени рок за завршетак ове деонице брзе пруге је 33 месеца. Извођач радова на брзој прузи Нови Сад – Келебија  је кинески конзорцијум „China Railway Интернатионал“ и „China Communications Цонструцтион Company“, а вредност уговора је 1,16 милијарди долара.

З. Милосављевић

 

Пише:
Пошаљите коментар