Gradnja brze pruge zatvorila putni prelaz u Vrbasu, voziće se preko Kule
VRBAS: U sklopu izgradnje brze pruge između Novog Sada i Subotice, u Vrbasu je od utorka uveče zatvoren putni prelaz.
Umesto ovog putnog prelaza, na trasi brze pruge biće izgrađen nov podvožnjak na Kucurskom putu, kojim će u potpunosti biti denivelisano ukrštanje železničke i drumske saobraćajnice u ovom gradu. Pripreme za izgradnju novog podvožnjaka su u toku, a predviđeno je da izmena režima saobraćaja traje do 9. septembra 2023. godine, odnosno sve do završetka izgradnje podvožnjaka.
Kako je potpuno obustavljen drumski saobraćaj preko putnog prelaza na državnom putu II B reda Vrbas – Kucura – Savino Selo, drumska vozila se preusmeravaju na alternativni put preko Kule, a postavljena je i privremena saobraćajna signalizacija na dosadašnjem putnom prelazu.
Izmena režima saobraćaja i postavljanje saobraćajne signalizacije urađeni su u skladu sa Saobraćajnim projektom organizacije drumskog saobraćaja, koji je uradio Saobraćajni institut CIP. Sa izmenom režima saobraćaja saglasili su se i „Putevi Srbije“, na osnovu čega je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo odgovarajuće Rešenje „Infrastrukturi železnice Srbije“.
Podvožnjak u Vrbasu gradi se u okviru brze pruge Novi Sad – Subotica – državna granica (Kelebija) i biće jedan od ukupno 49 novih objekata koji će biti izgrađeni na brzoj pruzi između Novog Sada i Subotice. Takođe, svi putni prelazi na brzoj pruzi biće denivelisani, poput ovog u Vrbasu.
Osim podvožnjaka i nove železničke stanice, u Vrbasu će biti izgrađen i novi vijadukt, dug oko 1,6 kilometara, preko kanala Dunav – Tisa – Dunav. Reč je o jednom od najvećih i najsloženijih građevinskih objekata na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica. U toku je usaglašavanje projektne dokumentacije i nakon toga se može očekivati skori početak radova na njegovoj izgradnji.
Vrbas će svakako biti jedno od najvećih železničkih gradilišta na trasi brze pruge između Novog Sada i Subotice. Osim podvožnjaka, biće izgrađena i nova, savremena železnička stanica u Vrbasu, sa svim potrebnim infrastrukturnim staničnim kapacitetima. Nova stanica biće udaljena oko kilometar i po od postojeće. Sadašnja stanica Vrbas biće rekonstruisana i korišćena u skladu sa saobraćajnim potrebama novog železničkog čvora. Inače, u stanici Vrbas u uslovima gradnje brze pruge sada nema putničkog železničkog saobraćaja.
Železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice obustavljen je 7. aprila ove godine, a ugovoreni rok za završetak ove deonice brze pruge je 33 meseca. Izvođač radova na brzoj pruzi Novi Sad – Kelebija je kineski konzorcijum „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, a vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.
Z. Milosavljević