light rain
3°C
12.02.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Aутобуска станица у Rуми пропада затворена већ три године

19.10.2016. 18:30 09:06
Пише:

РУМА: Општина Рума, једна од највећих у Срему, поодавно нема више аутобуску станицу, искључен је чак и њен телефонски број путем којег су грађанима пружане

 информације о поласцима и доласцима аутобуса, па се свакодневно могу видети, не само путници намерници, већ и мештани, док тумарају по румским улицама у потрази за међуградским и приградским аутобусима. Зграда у Железничкој улици је већ три године аветињски пуста, зарасла у коров, кроз степениште избија трава, а перони, на које су пристизали аутобуси са свих страна, затрпани смећем.



Затварање аутобуске станице, повезано са стечајним поступцима „Корза” и „Руматранса”, донело је много невоља житељима општине, а највише онима који из 16 села путују у Руму, па ту „хватају“ аутобусе за друга места. Од 55 000 становника румске општине, тек нешто мање од половине живи у румским селима Платичево, Никинци, Буђановци, Хртковци, Павловци, Краљевци, Мали Радинци, Доњи Петровци, Путинци, Вогањ, Стејановци, Витојевци, Жарковац, Грабовци, Добринци и Кленак.



У локалној саобраћајној инспекцији указују да је проблем аутобуске станице тегобан и због тога што у његовом решавању општина једва да има икакав маневарски простор.- Општина није власник станице, али чини све што је у њеној моћи да се дође до што бољег решења - каже за „Дневник” општински инспектор друмског саобраћаја Стојша Јовановић - Поједина аутобуска стајалишта која се користе за градски и приградски саобраћај, у међувремену су решењем Општинског већа преименована тако да могу да се користе и за међуградски саобраћај. Општина наставља с покушајима да се исходује неко решење у корист грађана, али је исход неизвесан - каже инспектор Јовановић.



По сазнањима „Дневника”, стечај над фирмом „Корзо”, вођен у сремскомитровачком Привредном суду, завршен је још пре скоро две године, када је судским решењем Аутобуска станица Рума враћена под надлежност Министарства привреде. То је потврђено и у одговорима Министарства привреде на наша питања:



„Привредни суд у Сремској Митровици је 16. децембра 2014. закључио стечајни поступак над „Корзо“ АД Рума и донео решење којим је преостали стечајни вишак, покретне ствари и непокретности: зграда Аутобуске станице Рума са земљиштем, земљиште уз ауто-пут Е-70, односно паркинг простор уз Мотел „Узелац” Рума и објекат „Летњи мир” Рума са земљиштем, уступља Агенцији за приватизацију”, стоји у допису Министарства привреде.



Окончањем стечаја над фирмом „Корзо”, покренутог још 2006. године, Агенција за приватизацију, била је овлашћена да настави поступке које је стечајни дужник водио пред судовима и органима управе. Овај посао је, у складу са изменама закона, преузела Агенција за лиценцирање стечајних управника, па је тако наставила спор у управном поступку који се односи на исправку грешке у јавним књигама о евиденцији непокретности. Министарство привреде наглашава у допису, да у сарадњи са Агенцијом за лиценцирање стечајних управника и Агенцијом за вођење спорова у поступку приватизације, ради интензивно на решавању питања која су остала нерешена након овог, али и других, поступка приватизације и стечаја.



Хронолошка дигресија од четири и по деценије, по информацијама у допису, показује да је изградња аутобуске станице почела у мају 1974. године, на основу уговора о заједничкој изградњи који је закључен између тадашњих друштвених предузећа „Митротранса“ Сремска Митровица-ООУР „Руматранс“ Рума и Угоститељског предузећа „Корзо“ Рума.  Од 2004. тада већ приватно предузеће „Руматранс” и предузеће „Корзо”, закључили су уговор о заједничком коришћењу аутобуске станице. Повратак у 2003. годину води до „берзанске“ приватизације „Руматранса“, а следећи корак уназад и до решења тадашњег Министарства за привреду и приватизацију којим је после првог круга својинске трансформације - стицања акција по основу уписа, са стањем на дан 28. децембра 2000. године, преостали друштвени капитал ДП „Руматранса” пренет на Акцијски фонд Републике Србије 33.491 акција, док је 11.164 акција у власништву Фонда ПИО.



У складу са овлашћењима по тадашњем Закону о Акцијском фонду, Агенција за приватизацију је 26. августа 2003, донела је одлуку о методу продаје акција на финансијској берзи и доставила је Акцијском фонду налог за продају 33.491 акција у власништву овог фонда и 11.164 акција у власништву Фонда ПИО. Све акције у власништву ова два фонда, 44.655 акција, купило је на Београдској берзи 15. септембра 2003. године правно лице „Боровица транспорт“ д.о.о. из Руме. Овом продајом остварен је приход од 23.041.980 динара, који је пренет буyету Републике Србије и Фонду ПИО.



Увидом у јавно доступну иформацију на интернет страници Централног регистра, депоа и клиринга хартија од вредности на дан 7. октобра 2016. године, констатовано је да је већински власник акција „Руматранса“, правно лице „МЛД Транспорт“ д.о.о. из Руме, са власништвом од 57,25 посто од укупног броја акција, стоји у допису  Министарства привреде.



Посматрано са стране, удес румске аутобуске станице био би, чини се, један у мноштву нашег епског транзиционо стечајног циклуса, да није невоља с којима се свакодневно суочавају грађани, а запуштеност некад лепе зграде је, срећом, још сасвим површна, па би метла, крпа и косилица очас учинили да буде као нова.



Кључно питање, да ли окончање стечаја над фирмом „Корзо“ пред сремскомитровачким Привредним судом, значи и повратак аутобуске станице „кући“, ипак тек чека одговор. Мештане, међутим,не занимају много ове транзиционе перипетије и сматрају да би станицу требало уступити локалној самоуправи Руме, јер по њима, стајалишта за међуградски саобраћај у три румске улице, далеко су од правог решења.



Јаска Јаковљевић

 

Министарство тражи решење



„Министарство привреде је у комуникацији са локалном самоуправом, која је већ показала иницијативу да се ово питање реши”, наводи се у одговору, уз истицање да су у Министарству свесни потреба и проблема грађана Руме и околине, те да се разматрају законске могућности да се аутобуска станица у Руми што пре стави у фукцију. О свим решењима јавност и грађани Руме ће бити обавештени, поручују из Министарства привреде.

Концесија за превоз



Инспектор  Стојша Јовановић најавио је, у изјави за „Дневник”, унапређење локалног превоза на територији општине Рума.

- Географски положај Руме у односу на територију целе општине је, можемо рећи, крајње неповољан, тако да локални превозник фирма „Мастербус”, с којом је закључен привремени уговор у трајању од шест месеци, до 31. децембра ове године, обавља превоз по утврђеном реду вожње који важи за време школске године.

Тренутно радимо акт о јавном приватном партнерству с елементима концесије и ако нам то буде одобрено, биће расписан тендер и изабран најповољнији превозник с којим би од 1. јануара 2017. требало да буде закључен уговор у трајању од пет година -објашњава Јовановић. У новом реду вожње, сигурно ће, обећава инспектор, бити отклоњени недостаци садашњег, по којем села Буђановаци и Никинци имају поласке само док траје школска година, биће уведено више полазака, пре свега за та два села.

 

Пише:
Пошаљите коментар