Аеромитинг у част нових инвеститора
ЕЧКА: Зрењанински Аеродром „Ечка” у недељу је посетила бројна кинеска делегација, која је претходног дана присуствовала свечаности полагања камена темељца за погоне компаније „Линглонг”.
Предвођена председником компаније Ванг Фенгом и његовим пословним партнерима, делегација из Народне Републике Кине присуствовала је и аеромитингу приређеном у њену част. Дочекао их је градоначелник Зрењанина Чедомир Јањић са сарадницима, који је искористио још једну прилику да размени утиске с председником „Линглонга”, након званичног почетка реализације те кинеске инвестиције.
Програм, који су организовали Град Зрењанин и Аеро клуб „Зрењанин”, отворен је наступом падобранца, који се на тло аеродрома спустио носећи транспарент с логом компаније „Линглонг”.
Око пет стотина гостију из Кине с интересовањем је пратило двочасовни наступ пилота аеродрома „Ечка”, летачког тима „Галеб Г-2” и школског центра „Принчеви авијације”, који су извели пригодан програм на неколико типова летелица, о чему је говорио директор аеродрома „Ечка” Павле Марковић.
- Програм је отворен падобранским десантом, где је падобранац вукао заставу компаније „Линглонг”, у част наших пријатеља из Кине који су, уједно, и наше прве комшије овде, с обзиром на то да се погони граде у оближњој индустријској зони. Драго нам је што имамо прилику да их угостимо и жеља нам је да се лепо осећају у Зрењанину и у Србији: Авио програм отворили смо налетом „Галеба Г-2”, некадашњег југословенског војног авиона, који је изазвао велико интересовање публике - казао је Марковић.
Инструктори су потом демонстрирали способности и могућности три ваздухоплова марке „Цесна”, као и „Пајпера Семиноле”, а виђен је и узбудљив акробатски лет авиона „Злин 526”. На крају, као посебан поклон, челнику „Линглонга” уручена је пилотска униформа и имао је јединствену прилику да лети „Галебом” којим је пилотирао Владимир Булат. Ванг Фенг је истакао и могућност да у неком наредном периоду кинеска компанија „Линглонг” користи погодности аеродрома.
Говорећи о томе, директор Павле Марковић је истакао да је Аеродром „Ечка” отворен за сваку врсту сарадње. - Уколико буде таквог интереса, сигурно је да ћемо, у сарадњи са државом, изаћи кинеским привредницима у сусрет - нагласио је он.
Поменувши да је „Линглонг” постао први комшија аеродрома, директор Марковић указао је, у ствари, на чињеницу да се парцела на којој ће се градити погони компаније, а која заузима преко 130 хектара површине, простире све до зоне Аеродрома „Ечка”. Гости су претходно упознати с историјатом аеродрома, изграђеног 1942. године за потребе немачке ратне авијације, као највећег аеродрома те врсте у југоисточној Европи. До данас је остао највећи аеродром Ц класе на Балкану, с пратећом инфраструктуром за пријем мањих путничких, пољопривредних и транспортних авиона до седам тона носивости.
Ж. Балабан