Aeromiting u čast novih investitora
EČKA: Zrenjaninski Aerodrom „Ečka” u nedelju je posetila brojna kineska delegacija, koja je prethodnog dana prisustvovala svečanosti polaganja kamena temeljca za pogone kompanije „Linglong”.
Predvođena predsednikom kompanije Vang Fengom i njegovim poslovnim partnerima, delegacija iz Narodne Republike Kine prisustvovala je i aeromitingu priređenom u njenu čast. Dočekao ih je gradonačelnik Zrenjanina Čedomir Janjić sa saradnicima, koji je iskoristio još jednu priliku da razmeni utiske s predsednikom „Linglonga”, nakon zvaničnog početka realizacije te kineske investicije.
Program, koji su organizovali Grad Zrenjanin i Aero klub „Zrenjanin”, otvoren je nastupom padobranca, koji se na tlo aerodroma spustio noseći transparent s logom kompanije „Linglong”.
Oko pet stotina gostiju iz Kine s interesovanjem je pratilo dvočasovni nastup pilota aerodroma „Ečka”, letačkog tima „Galeb G-2” i školskog centra „Prinčevi avijacije”, koji su izveli prigodan program na nekoliko tipova letelica, o čemu je govorio direktor aerodroma „Ečka” Pavle Marković.
- Program je otvoren padobranskim desantom, gde je padobranac vukao zastavu kompanije „Linglong”, u čast naših prijatelja iz Kine koji su, ujedno, i naše prve komšije ovde, s obzirom na to da se pogoni grade u obližnjoj industrijskoj zoni. Drago nam je što imamo priliku da ih ugostimo i želja nam je da se lepo osećaju u Zrenjaninu i u Srbiji: Avio program otvorili smo naletom „Galeba G-2”, nekadašnjeg jugoslovenskog vojnog aviona, koji je izazvao veliko interesovanje publike - kazao je Marković.
Instruktori su potom demonstrirali sposobnosti i mogućnosti tri vazduhoplova marke „Cesna”, kao i „Pajpera Seminole”, a viđen je i uzbudljiv akrobatski let aviona „Zlin 526”. Na kraju, kao poseban poklon, čelniku „Linglonga” uručena je pilotska uniforma i imao je jedinstvenu priliku da leti „Galebom” kojim je pilotirao Vladimir Bulat. Vang Feng je istakao i mogućnost da u nekom narednom periodu kineska kompanija „Linglong” koristi pogodnosti aerodroma.
Govoreći o tome, direktor Pavle Marković je istakao da je Aerodrom „Ečka” otvoren za svaku vrstu saradnje. - Ukoliko bude takvog interesa, sigurno je da ćemo, u saradnji sa državom, izaći kineskim privrednicima u susret - naglasio je on.
Pomenuvši da je „Linglong” postao prvi komšija aerodroma, direktor Marković ukazao je, u stvari, na činjenicu da se parcela na kojoj će se graditi pogoni kompanije, a koja zauzima preko 130 hektara površine, prostire sve do zone Aerodroma „Ečka”. Gosti su prethodno upoznati s istorijatom aerodroma, izgrađenog 1942. godine za potrebe nemačke ratne avijacije, kao najvećeg aerodroma te vrste u jugoistočnoj Evropi. Do danas je ostao najveći aerodrom C klase na Balkanu, s pratećom infrastrukturom za prijem manjih putničkih, poljoprivrednih i transportnih aviona do sedam tona nosivosti.
Ž. Balaban