overcast clouds
13°C
02.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ОВО ЈЕ НАЈПРАЋЕНИЈИ ЛЕТ НА СВЕТУ ОД ЈУТРОС Легенда поново полетела до Њујорка, карта коштала 75.000 евра!

01.04.2025. 12:39 12:48
Пише:
Извор:
aero.telegraf.rs
avion
Фото: Screenshot YT Bright Sun Films

Све светске платформе за праћење летова у реалном времену данас су апсолутно затрпане бројем посетилаца. Главни разлог је - легенда која поново живи.

Авион компаније Ер Франс (Air France) полетео је са писте аеродрома Шарл де Гол (ЦДГ) ка међународном аеродрому Џон Ф. Кенеди  (JFK) у Њујорку. Разлог за праћење авиона који је у тренутку настанка овог текста (10.55) већ готово три сата у ваздуху је једноставан:

На лету АФР9999 из престонице Француске ка највећем граду у САД налази се ни мање ни више него - Конкорд, у ком је смештено свега 30 комерцијалних путника, који су за задовољство летом у суперсоничном авиону били спремни да плате 75.000 евра.

О безбедности путника на овом ултра-луксузном путовању се осим посаде брине и кабинско особље - чак 15  стјуардеса, стјуарда, персера и кувара који су задужени за потпуни луксуз током лета који је предвиђен да траје нешто мање од четири сата у реалном времену (не прерачунавајући разлике у временским зонама).

Ради се о авиону који је носио регистарску ознаку Ф-БТСД, који је после "пензионисања" у новембру 2003. пребачен у погон Ербаса у Тулузу. Интересантно је да је највећа висина приликом лета била 51.000 стопа (15.540 метара) када је авион летео брзином од скоро 2 маха. 

Ер Франс је крајем 2023. донео одлуку да на посебан начин прослави управо данашњи датум, када се у 2025. обележава 80-та годишњица одлуке владе у Паризу да тој компанији препусти монопол над комерцијалним авионским саобраћајем. Интересантно је да је та одлука донета у тренутку када је Други светски рат још увек био у току. Ипак, Париз је ослобођен у августу 1944, па се цивилни живот полако враћао у нормалу у разрушеном главном граду Француске.

Ер Франсов Ф-БТСД је иначе авион који је носио ознаку 213 и који је први пут полетео у јуну 1978. године. Процес рестаурације авиона и његовог поновног покретања био је знатно олакшан с обзиром на то да су на његовом обнављању радили врхунски стручњаци Ербаса, у чијем "дворишту" се налазио овај авион. Додуше, за ову првоаприлску шалу требало је значајно мање времена него што би требало за репарацију великог чуда технике, какав је Конкорд уистину био.
 

Извор:
aero.telegraf.rs
Пише:
Пошаљите коментар