ОВО ЈЕ НАЈПРАЋЕНИЈИ ЛЕТ НА СВЕТУ ОД ЈУТРОС Легенда поново полетела до Њујорка, карта коштала 75.000 евра!
Све светске платформе за праћење летова у реалном времену данас су апсолутно затрпане бројем посетилаца. Главни разлог је - легенда која поново живи.
Авион компаније Ер Франс (Air France) полетео је са писте аеродрома Шарл де Гол (ЦДГ) ка међународном аеродрому Џон Ф. Кенеди (JFK) у Њујорку. Разлог за праћење авиона који је у тренутку настанка овог текста (10.55) већ готово три сата у ваздуху је једноставан:
На лету АФР9999 из престонице Француске ка највећем граду у САД налази се ни мање ни више него - Конкорд, у ком је смештено свега 30 комерцијалних путника, који су за задовољство летом у суперсоничном авиону били спремни да плате 75.000 евра.
О безбедности путника на овом ултра-луксузном путовању се осим посаде брине и кабинско особље - чак 15 стјуардеса, стјуарда, персера и кувара који су задужени за потпуни луксуз током лета који је предвиђен да траје нешто мање од четири сата у реалном времену (не прерачунавајући разлике у временским зонама).
Ради се о авиону који је носио регистарску ознаку Ф-БТСД, који је после "пензионисања" у новембру 2003. пребачен у погон Ербаса у Тулузу. Интересантно је да је највећа висина приликом лета била 51.000 стопа (15.540 метара) када је авион летео брзином од скоро 2 маха.
Ер Франс је крајем 2023. донео одлуку да на посебан начин прослави управо данашњи датум, када се у 2025. обележава 80-та годишњица одлуке владе у Паризу да тој компанији препусти монопол над комерцијалним авионским саобраћајем. Интересантно је да је та одлука донета у тренутку када је Други светски рат још увек био у току. Ипак, Париз је ослобођен у августу 1944, па се цивилни живот полако враћао у нормалу у разрушеном главном граду Француске.
Ер Франсов Ф-БТСД је иначе авион који је носио ознаку 213 и који је први пут полетео у јуну 1978. године. Процес рестаурације авиона и његовог поновног покретања био је знатно олакшан с обзиром на то да су на његовом обнављању радили врхунски стручњаци Ербаса, у чијем "дворишту" се налазио овај авион. Додуше, за ову првоаприлску шалу требало је значајно мање времена него што би требало за репарацију великог чуда технике, какав је Конкорд уистину био.