OVO JE NAJPRAĆENIJI LET NA SVETU OD JUTROS Legenda ponovo poletela do Njujorka, karta koštala 75.000 evra!
Sve svetske platforme za praćenje letova u realnom vremenu danas su apsolutno zatrpane brojem posetilaca. Glavni razlog je - legenda koja ponovo živi.
Avion kompanije Er Frans (Air France) poleteo je sa piste aerodroma Šarl de Gol (CDG) ka međunarodnom aerodromu Džon F. Kenedi (JFK) u Njujorku. Razlog za praćenje aviona koji je u trenutku nastanka ovog teksta (10.55) već gotovo tri sata u vazduhu je jednostavan:
Na letu AFR9999 iz prestonice Francuske ka najvećem gradu u SAD nalazi se ni manje ni više nego - Konkord, u kom je smešteno svega 30 komercijalnih putnika, koji su za zadovoljstvo letom u supersoničnom avionu bili spremni da plate 75.000 evra.
O bezbednosti putnika na ovom ultra-luksuznom putovanju se osim posade brine i kabinsko osoblje - čak 15 stjuardesa, stjuarda, persera i kuvara koji su zaduženi za potpuni luksuz tokom leta koji je predviđen da traje nešto manje od četiri sata u realnom vremenu (ne preračunavajući razlike u vremenskim zonama).
Radi se o avionu koji je nosio registarsku oznaku F-BTSD, koji je posle "penzionisanja" u novembru 2003. prebačen u pogon Erbasa u Tuluzu. Interesantno je da je najveća visina prilikom leta bila 51.000 stopa (15.540 metara) kada je avion leteo brzinom od skoro 2 maha.
Er Frans je krajem 2023. doneo odluku da na poseban način proslavi upravo današnji datum, kada se u 2025. obeležava 80-ta godišnjica odluke vlade u Parizu da toj kompaniji prepusti monopol nad komercijalnim avionskim saobraćajem. Interesantno je da je ta odluka doneta u trenutku kada je Drugi svetski rat još uvek bio u toku. Ipak, Pariz je oslobođen u avgustu 1944, pa se civilni život polako vraćao u normalu u razrušenom glavnom gradu Francuske.
Er Fransov F-BTSD je inače avion koji je nosio oznaku 213 i koji je prvi put poleteo u junu 1978. godine. Proces restauracije aviona i njegovog ponovnog pokretanja bio je znatno olakšan s obzirom na to da su na njegovom obnavljanju radili vrhunski stručnjaci Erbasa, u čijem "dvorištu" se nalazio ovaj avion. Doduše, za ovu prvoaprilsku šalu trebalo je značajno manje vremena nego što bi trebalo za reparaciju velikog čuda tehnike, kakav je Konkord uistinu bio.