Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

OVO JE NAJPRAĆENIJI LET NA SVETU OD JUTROS Legenda ponovo poletela do Njujorka, karta koštala 75.000 evra!

01.04.2025. 12:39 12:48
Piše:
Izvor:
aero.telegraf.rs
avion
Foto: Screenshot YT Bright Sun Films

Sve svetske platforme za praćenje letova u realnom vremenu danas su apsolutno zatrpane brojem posetilaca. Glavni razlog je - legenda koja ponovo živi.

Avion kompanije Er Frans (Air France) poleteo je sa piste aerodroma Šarl de Gol (CDG) ka međunarodnom aerodromu Džon F. Kenedi  (JFK) u Njujorku. Razlog za praćenje aviona koji je u trenutku nastanka ovog teksta (10.55) već gotovo tri sata u vazduhu je jednostavan:

Na letu AFR9999 iz prestonice Francuske ka najvećem gradu u SAD nalazi se ni manje ni više nego - Konkord, u kom je smešteno svega 30 komercijalnih putnika, koji su za zadovoljstvo letom u supersoničnom avionu bili spremni da plate 75.000 evra.

O bezbednosti putnika na ovom ultra-luksuznom putovanju se osim posade brine i kabinsko osoblje - čak 15  stjuardesa, stjuarda, persera i kuvara koji su zaduženi za potpuni luksuz tokom leta koji je predviđen da traje nešto manje od četiri sata u realnom vremenu (ne preračunavajući razlike u vremenskim zonama).

Radi se o avionu koji je nosio registarsku oznaku F-BTSD, koji je posle "penzionisanja" u novembru 2003. prebačen u pogon Erbasa u Tuluzu. Interesantno je da je najveća visina prilikom leta bila 51.000 stopa (15.540 metara) kada je avion leteo brzinom od skoro 2 maha. 

Er Frans je krajem 2023. doneo odluku da na poseban način proslavi upravo današnji datum, kada se u 2025. obeležava 80-ta godišnjica odluke vlade u Parizu da toj kompaniji prepusti monopol nad komercijalnim avionskim saobraćajem. Interesantno je da je ta odluka doneta u trenutku kada je Drugi svetski rat još uvek bio u toku. Ipak, Pariz je oslobođen u avgustu 1944, pa se civilni život polako vraćao u normalu u razrušenom glavnom gradu Francuske.

Er Fransov F-BTSD je inače avion koji je nosio oznaku 213 i koji je prvi put poleteo u junu 1978. godine. Proces restauracije aviona i njegovog ponovnog pokretanja bio je znatno olakšan s obzirom na to da su na njegovom obnavljanju radili vrhunski stručnjaci Erbasa, u čijem "dvorištu" se nalazio ovaj avion. Doduše, za ovu prvoaprilsku šalu trebalo je značajno manje vremena nego što bi trebalo za reparaciju velikog čuda tehnike, kakav je Konkord uistinu bio.
 

Izvor:
aero.telegraf.rs
Piše:
Pošaljite komentar