clear sky
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

НЕ, НИЈЕ СРБИЈА, АЛИ...

ЈОШ ДВЕ ЗЕМЉЕ МОГУ ДОБИТИ ИЗЛАЗ НА МОРЕ Нова водена површина се полако појављује ДОБИЈА ЛИ НАША ПЛАНЕТА ШЕСТИ ОКЕАН?

26.10.2024. 16:23 16:26
Пише:
море
Фото: Pixabay.com

Ако се геолошки процеси какви се сада одвијају наставе могло би доћи до појаве шестог океана на Земљи, чиме би афричке земље као што су Замбија и Уганда имале сопствену обалу, упркос томе што тренутно немају излаз на море.

Почело је формирање шестог океана на Земљи у геолошком феномену, иако ће можда проћи милиони година пре него што се тај процес заврши, јавио је амерички часопис Geophysical research letters, пренео је Унилад.

Последњих година, истраживачи су открили да се два дела афричког копна раздвајају, што је процес, ако се настави, који би довео до тога да између њих почне да се појављује нови океан.

Нови океан би довео до тога да афрички континент почиње да се дели на пола, а пукотина се налази на границама афричке, арапске и сомалијске тектонске плоче.

Морски геофизичар и професор са Универзитета у Калифорнији Кен Мекдоналд је, говорећи о открићу у целини, рекао да ће "Аденски залив и Црвено море преплавити регион Афар и источноафричку долину расцепа и постати нови океан".

"Тај део источне Африке ће постати сопствени одвојени мали континент", рекао је Мекдоналд.

Извор:
Танјуг