Весић: У ТОКУ ПРОВЕРА СТАТИКЕ ОБЈЕКТА, Одговорне за трагедију у Новом Саду тражити МЕЂУ ИНВЕСТИТОРИМА И ПРОЈЕКТАНТИМА
БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у оставци Горан Весић изјавио је да одговорне за трагедију у Новом Саду треба тражити међу инвеститорима и пројектантима, али и онима који су изводили радове и вршили надзор на реконструкцији железничке станице у Новом Саду.
На питање ко је одговоран за избор компанија које су радиле на пројекту, Весић наводи конзорцијум кинеских компанија - China Railway International Company и China Communications Construction Company.
-Оне су, према уговору из 2017. Године, извођачи радова, инвеститор је Инфраструкутра железнице Србије, а финансијер је ресорно министарство. Према том уговору, они бирају подизвођаче - рекао је Весић.
Надлежни не улазе у техничку спецификацију“
Весић наводи да, према Закону о планирању и изградњи, надлежни за издавање грађевинских дозвола не улазе у техничку спецификацију, већ проверавају да ли су испуњени сви услови, односно да ли је испоштован закон.
-То је урадило Министарство и с те стране нико од мојих претходника ни на који начин није могао да буде укључен у пројектовање и извођење радова, јер то је посао инвеститора. У мом мандату је издат само један документ: коначни пројекат за извођење радова, који чак ни не одобрава министарство и одобрен је компелетан пројекат, што такође није у надлежности министарства- објаснио је Весић јуче у разговору за Јуроњуз.
Конзорцијум кинеских компанија изабран је 2017. на основу међудржавног уговора, а Весић истиче да је China Railway International Company светски лидер у изградњи железничке инфраструктуре.
Како додаје, ''пројектант никада не може предвидети све, поготову када су у питању стари објекти''.
-Када извођач, радећи на терену, види да је ситуација другачија него што је у пројекту, он има обавезу да заустави радове и обавести надзор, а онда надзор мора да позове пројектанта да се уради додатни пројекат - казао је Весић.
Весић истиче да Србија недовољно одржава јавне објекте, али да је посао Инфраструктуре железнице Србије био да нагледа рад Железничке станице у Новом Саду још од 1964. када је она изграђена.
Новосадска железничка станица је, према његовим речима, тренутно затворена, а у току је провера комплетне статике целог објекта.
Због урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра погинуло је 14 особа, а тешко повређено још три.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић поднео је у уторак оставку на ту функцију.